חדשות בארץ

אושרה: תכנית הקו הכחול עבור הרכבת הקלה בירושלים

תוכנית הקו הכחול עבור הרכבת הקלה בירושלים אושרה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים. לדברי מתכננת מחוז ירושלים: "הקו צפוי לשפר באופן משמעותי את איכות החיים של תושבי העיר ירושלים ואת מערך התחבורה הציבורית".

  • ט"ז כסלו התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

אורך הקו הינו כ-22 ק"מ, כאשר צפוי להפעילו בשנת 2023. הקו עתיד לעבור דרך שכונות רבות בעיר הבירה, ביניהן השכונות רמות, מרכז העיר, גוננים, פת, מלחה וכן לאורך דרך חברון עד לשכונת גילה.

החל משכונת רמות, הקו ימשיך בדרכו למרכז העיר, משם תהיה התפצלות לשתי שכונות, גילה ומלחה. הקו יכלול מקאע באורך של 9 ק"מ משכונת רמות עד למרכז העיר. כמו כן, הקו יתפצל לשתי שלוחות גם מדרום למרכז העיר, כאשר כל מקטע באורך כ-5.5 ק"מ. בנוסף, ישנה תכנית להקמת מנהרה תת קרקעית שתעבור מתחת לשכונות ההיסטוריות שבמרכז העיר.

כאמור, הוועדה אישרה את מתווה הקו, למעט מקטע העתיד לעבור ברחוב עמק רפאים, עד שצוות התכנון של עיריית ירושלים תציד אלטרנטיבות למקטע זה.

"מדובר בתוכנית המצעידה את העיר קדימה ותתרום לחיזוקה הכלכלי והחברתי של ירושלים", מציינת מ"מ יו"ר הוועדה ומתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי-באבאי, "התוכנית מאפשרת לוועדה המחוזית לקדם את פיתוח העיר, תוך השענות על מערכת תחבורה ציבורית יעילה לצד פיתוח מוקדי תעשיה, תעסוקה ומסחר. הקו צפוי לשפר באופן משמעותי את מערך התחבורה הציבורית בעיר ואת הקשר בין חלקיה.

עוד ציינה: "לנגד עיניה של הוועדה עמדה חשיבותה הרבה של התוכנית והצורך במימושה המהיר לטובת כלל תושבי ירושלים".

תגיות:הרכבת הקלהירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה