חדשות בארץ

היום: הממשלה צפויה לאשר את שני חוקי השבת

הממשלה צפויה לאשר היום את שני חוקי השבת: "חוק המרכולים" ו"חוק הרכבות המתקדם". החוקים צפויים לקבל את אישור הכנסת ביום רביעי

  • ט"ו כסלו התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מליאת הממשלה צפויה לאשר היום את שני חוקי השבת: "חוק המרכולים" של יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, וכן את "חוק הרכבות המתקדם" של יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני.

כזכור, מדובר בחוקים שעליהם סיכם ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי המפלגות החרדיות לפני שבוע בעקבות התפטרותו של שר הבריאות יעקב ליצמן מהממשלה.

"חוק המרכולים" קובע כי מצב פתיחת המרכולים בכל הארץ יישאר כפי שהוא כעת, ויגביל אפשרות לשנות זאת. למרבה הצער, על פי החוק הנוכחי, המרכולים בתל אביב עשויים להישאר פתוחים ביום הקדוש, על פי הוראת בג"ץ. חוק זה נקרא גם "חוק הסטטוס קוו".

"חוק הרכבת המתקדם", אשר יזם, כאמור, ח"כ משה גפני, קובע כי אחד השיקולים שיעמדו בפני שר העבודה והרווחה לאסור מתן היתרים לעבודה בשבת יהיה שמירה על מסורת ישראל.

יובהר כי החוק לא קובע כי על השר להתחשב במסורת, אלא רק מתיר לו להשתמש בשיקול זה אם ירצה בכך. נושא העבודות ברכבת בשבת עדיין יוחלט על פי שיקול דעתו של שר העבודה והרווחה, כאשר התקווה היא כי הוא יתחשב בקדושתו של יום השבת.

יצוין כי "חוק הרכבת המתקדם" שכבר אושר בוועדת השרים לחקיקה בשבוע שעבר, והיום יובא לאישור הממשלה על מנת למנוע הגשת ערער,

על מנת למנוע הגשת ערער, מה שעשוי לעכב את הליך החקיקה, יאשרו גם מליאת הממשלה וגם ועדת השרים את חוק המרכולים. יו"ר ישראל ביתנו, השר אביגדור ליברמן, הודיע כי יתנגד לחוק המרכולים.

במקרה שלא יהיו שינויים של הרגע האחרון, עד יום רביעי הקרוב יאושרו שני החוקים במליאת הכנסת. 

תגיות:חוק השבתכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה