חדשות בעולם

האם ג'ארד קושנר, חתנו היהודי של נשיא ארה"ב, יועמד לדין בקרוב?

יועצו של הנשיא, שהוא גם חתנו, כנראה שכח לדווח כי הוא כן יזם קשר עם רוסיה עוד לפני שטראמפ הושבע לנשיא

  • ט"ו כסלו התשע"ח
ג'ארד קושנר (צילום: פלאש 90)ג'ארד קושנר (צילום: פלאש 90)
אא

החדשות שהגיעו בסוף השבוע מגזרת החקירה על קשרי רוסיה-קמפיין טראמפ לא יכלו להיות גרועות יותר עבור המשפחה הנשיאותית. כלי התקשורת האמריקאים דיווחו כי מקייל פלין, היועץ לבטחון לאומי לשעבר, משתף פעולה באופן מלא עם התובע המיוחד רוברט מולר, וכי הוא מסר לחוקרים מידע שיש בו בכדי להרשיע לפחות את חתנו של הנשיא, ג'ארד קושנר, גם אם לא את הנשיא בעצמו.

באיזה מידע מדובר? פלין סיפר לחוקרים כי לאחר בחירתו של הנשיא טראמפ אבל לפני תום כהונתו של אובמה, יצר איתו קושנר קשר וביקש ממנו ליצור קשר עם שגרירי מדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם, כולל עם שגריר רוסיה, ולנסות לדחות את ההצבעה על ההתנחלויות הישראליות, ההצבעה שבסופו של דבר התקיימה וארה"ב לא הטילה בה ווטו על ההחלטה.

נשמע תמים למדי? זה יכול היה להיות כך, אילולא פלין שיקר ל-FBI  בעבר וסיפר להם שמעולם לא יצר קשר עם שגריר רוסיה בוושינגטון לפני כניסתו של טראמפ לתפקיד. יש אמנם חוק אמריקאי בשם 'חוק לוגאן' שאוסר על כל אזרח פרטי לעסוק במדיניות חוץ באופן החותר תחות המדיניות הרשמית של הממשלה, אבל החוק הזה נחשב בעיקר לבדיחה. איש לא חושב שקושנר, טראמפ, או מישהו אחר בממשל ישלמו בכסאותיהם רק משום שדיברו עם גורמי חוץ לפני ההשבעה הרשמית.

הסיכון של קושנר, לפיכך, הוא אותו סיכון שעמד בפני פלין: לשקר ל-FBI  זה פשע חמור, לא משנה מה ההקשר. אם קושנר הצהיר בעבר – ונראה שכך עשה – כי מעולם לא עודד יצירת קשרים עם הרוסים לפני שטראמפ הושבע לנשיא, הוא עלול להיות בבור עמוק. זאת אמנם פרשה הרבה פחות חמורה מאשר שיתוף פעולה של הקמפיין עם ממשלת רוסיה, אבל את קושנר עצמו היא עלולה לסבך קשות.

החדשות הטובות? שום דבר לא מונע מחמיו של קושנר, טראמפ, להעניק חנינה לחתנו בכל שלב שיראה לנכון.

תגיות:ג'ארד קושנרדין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה