חדשות בארץ

70 שנה לכ"ט בנובמבר: אילו מדינות איימו "נזרוק את היהודים לים"?

כל מדינה הצביעה על אחת מ-3 האפשרויות: "כן", "לא" או "נמנעת". בחסדי שמים, 33 מדינות תמכו, 13 התנגדו ו-10 נמנעו. כך הוקמה מדינת ישראל הצעירה

  • י"א תשרי התשע"ח
עצרת האו"ם בכ"ט בנובמבר 1947 (צילום: לע"מ)עצרת האו"ם בכ"ט בנובמבר 1947 (צילום: לע"מ)
אא

כ"ט בנובמבר 1947, היום לפני 70 שנה, היו המוני יהודים בארץ ובתפוצות מרותקים למכשירי הרדיו, להצבעה הדרמטית ביותר בתולדות ארץ ישראל. ביום זה החליטה האו"ם לסיים את המנדט הבריטי ולהקים 2 מדינות עצמאיות בארץ ישראל. השאלה שעמדה בחלל האוויר היתה אחת: מדינה יהודית: כן או לא?

שנתיים לאחר סיום מלחמת העולם השנייה והשואה, התכנסו 57 המדינות שהרכיבו אז את האו"ם להחליט האם היהודים יורשו להקים מדינה בארץ ישראל. כל מדינה הצביעה על אחת מ-3 האפשרויות: "כן", "לא" או "נמנעת". בחסדי שמים, 33 מדינות תמכו, 13 התנגדו ו-10 נמנעו. כך הוקמה מדינת ישראל הצעירה.

לרגל 70 שנה להצבעה המכרעת, שסללה את הדרך למדינת ישראל, סקרנו כאן את הצבעתה של כל מדינה ומדינה, לצד התאריך שבו הכירה במדינת ישראל. 33 התומכות מופיעות בכחול, 13 המתנגדות בשחור ו-10 הנמנעות באדום. הנה הן לפי סדר הצבעתן, מאפגניסטן ועד יוגוסלביה.

המדינות שתמכו: איסלנד, לוקסמבורג, ליבריה, הולנד, ניו זילנד, ניקרגואה, נורבגיה, פנמה, פרגוואי, פרו, הפיליפינים, פולין, שבדיה, אוקראינה הסובייטית, ברית המועצות, ארצות הברית, אורוגוואי, ונצואלה, אוסטרליה, בלגיה, בוליביה, ברזיל, בלארוס הסובייטית, קנדה, קוסטה ריקה, צ'כוסלובקיה, דנמרק, הרפובליקה הדומיניקנית, אקוודור, צרפת, גוואטמלה, האיטי,

המדינות שהתנגדו: אפגניסטן, הודו, איראן, עיראק, לבנון, פקיסטן, סעודיה, סוריה, טורקיה, תימן, מצרים,

המדינות שנמנעו: מקסיקו, בריטניה, יוגוסלביה, ארגנטינה, צ'ילה, סין, קולומביה, קובה, אל סלבדור, אתיופיה, יוון, הונדרוס,

ההחלטה, כאמור, התקבלה ביישוב בשמחה רבה, בשל הגושפנקא המדינית והמשפטית שנתנה להקמת מדינה יהודית. יהודים רקדו משמחה בחוצות הערים והיישובים בכל רחבי ארץ ישראל. גם בקהילות יהודיות בתפוצות ישראל חגגו רבים. ברומא התאספו לתפילת הודיה מול שער טיטוס, המקום המסמל את החורבן בארץ ישראל לאחר המרד הגדול, שאירע כאלפיים שנה קודם.

ההחלטה התקבלה ביישוב בשמחה רבה, בשל הגושפנקא המדינית והמשפטית שנתנה להקמת מדינה יהודית יהודים רקדו משמחה בחוצות הערים והיישובים בכל רחבי ארץ ישראל. גם בקהילות יהודיות בתפוצות ישראל חגגו רבים. ברומא התאספו לתפילת הודיה מול שער טיטוס, המקום המסמל את החורבן בארץ ישראל לאחר המרד הגדול, שאירע כאלפיים שנה קודם.

 

תגיות:מדינהכ"ט בנובמבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה