חדשות בעולם

צפון קוריאה בניסוי גרעיני נוסף: הטיל שבר שיאי גובה

הטיל שוגר כחודש וחצי אחרי ניסוי הטילים האחרון שהתבצע באמצע ספטמבר, והוא צפוי להחריף מחדש את המשבר בין ארה"ב לצפון קוריאה

  • י"א כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

צפון קוריאה הודיעה הבוקר (רביעי) כי ביצעה ניסוי מוצלח בטיל בין-יבשתי חדש מסוג "הוואסונג 15" שיכול להגיע לכל שטחי ארצות הברית. על פי הודעת הטלוויזיה הממלכתית, הטיל עף למרחק של כ-950 קילומטרים במשך 53 דקות והגיע לגובה של 4,475 קילומטרים. לפי ערוץ הטלוויזיה היפני NHK הטיל עף 50 דקות ונפל במימי האזור הכלכלי היפני. בהודעת פיונגיאנג נמסר: "השגנו את מטרתנו ההיסטורית - להפוך למדינה גרעינית".

הניסוי הגרעיני התבצע אמש (שלישי) בשעה 20:30 על פי שעון ישראל. על פי הפנטגון, הטיל נפל סמוך לחופי יפן, עבר מרחק של כאלף ק"מ בטרם נחת במים, ו"הוא לא היווה סכנה בשום שלב לארצות הברית". שר ההגנה מאטיס מסר כי הטיל הנוכחי הגיע גבוה יותר מכל טיל אחר שצפון קוריאה שיגרה עד כה.

מהבית הלבן נמסר כי הנשיא דונלד טראמפ, שהחריף את הטון בחודשים האחרונים נגד פיונגיאנג ואיים "להשמיד" את המדינה הקומוניסטית, תודרך על שיגור הטיל בעודו היה באוויר. "זאת סיטואציה שאנחנו נטפל בה", אמר טראמפ לכתבים בבית הלבן, מבלי לפרט מעבר לכך.

בעקבות השיגור המתגרה, נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ין-אה יכנס דיון חירום של מועצת הביטחון המקומית. גם ראש ממשלת יפן שינזו אבה יכנס ישיבת חירום. עוד הודיע ראש הממשלה היפנין כי ארצו תבקש לכנס את המועצה לדיון חירום.

הדיווח על שיגור הטיל בא בשעה שהמתיחות בין וושינגטון לפיונגיאנג היא החריפה ביותר זה עשרות שנים. בחודשים האחרונים איימה צפון קוריאה לתקוף את ארה"ב בטילים בליסטיים ובנשק הגרעיני שהיא מפתחת, ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ איים מנגד להמיט על צפון קוריאה חורבן שכמותו העולם לא ראה.

כזכור, השבוע גינתה צפון קוריאה את החלטתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להגדיר אותה "מדינה תומכת טרור", ואמרה כי מדובר ב"התגרות חמורה ובהפרה בוטה". הכנסת צפון קוריאה לרשימת המדינות התומכות בטרור מאפשרת לארה"ב להטיל עליה עוד סנקציות. נשיא ארה"ב טראמפ מדגיש כל העת כי "כל האופציות מונחות על השולחן בכל הקשור להתמודדות עם צפון קוריאה", כאשר בכלל זה האופציה הצבאית.

תגיות:צפון קוריאהניסוי גרעיני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה