טהרת המשפחה

הנפטרת התגלתה בחלום ובכתה: "לא הספקתי, לא הספקתי"

מה קורה כאשר אישה חולת סרטן מעוניינת לשמור טהרת המשפחה, אך הדבר לא מתאפשר לה בשל מחלתה? סיפור מטלטל מכלי ראשון

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כבר יותר מ-20 שנה שיעלה עובדת כבלנית באחד מהיישובים הקטנים בארץ. "אני יכולה לכתוב ספר שלם על כל סיפורי הישועות שעברו דרכי", היא אומרת, "שמעתי כל כך הרבה סיפורים של נשים שנושעו, נשים שהתמודדו, הרבה סיפורים של חיזוק ואמונה. ובכל זאת, סיפור מצמרר כמו שעבר דרכי לאחרונה, לא חוויתי עד היום, וזו גם הסיבה שהחלטתי לשתף בו".

הכל התחיל, לדבריה, כאשר נודע לה שאחת הנשים שבקהילה חלתה בסרטן. בדרך כלשהי היא גם שמעה על כך שאותה אישה מעולם לא טבלה במקווה, מלבד מאשר לפני חתונתה.

"התלבטתי מאוד אם לפנות אליה, ולבסוף החלטתי שכן. התקשרתי, דרשתי בשלומה והצעתי לה להגיע למקווה. לא הבטחתי לה הבטחות שאם תטבול היא תירפא", מדגישה יעלה, "אלא עניינתי אותה במצווה ואמרתי לה שזה יעשה לה טוב בנשמה. הדגשתי שיש לה הזדמנות בזכות כוחה של המצווה לבקש בקשות מאבא שבשמיים, ואין כמו תפילת החולה על עצמו".

ואיך היא הגיבה?

"היא אמרה שתשמח להגיע, אבל היא צריכה להתייעץ עם הרופאים, כי היא חוששת מחיידקים וזיהומים שעלולים להיות במים. כששמעתי זאת אמרתי לה שאני מבטיחה לעשות הכל בשבילה. שאדאג להחליף את המים במקווה בכל יום שהיא תגיד לי ושביום בו היא תגיע לטבול המים יהיו חדשים ללא כלור ושאדאג שהכל יהיה סטרילי לגמרי".

התמונה באדיבות ארגון טהרת הביתהתמונה באדיבות ארגון טהרת הבית

ובכל זאת, יעלה מציינת שלמרבה הצער הרופאים אסרו על האישה לטבול מכיוון שיש לה נקז פתוח, דרכו היא מקבלת עירוי וטיפולים שונים. "לא וויתרתי, ופעם בשבוע התקשרתי אליה כדי להתעניין בשלומה ולשאול אם יש חדש, אבל בכל פעם קיבלתי את אותן התשובות.

"הנושא הכאיב לי מאוד, אז לא התייאשתי. פניתי והצעתי לה פתרונות שונים שהציעו לי רבנים גדולים שהתייעצתי איתם, אבל את הכל הרופאים פסלו. שמתי לב לכך שהאישה הייתה ממש במצוקה, כי היא רצתה מאוד לזכות במצווה, אבל הייתה חייבת לציית להוראות הרופאים. בשלב מסוים גם עירבתי את אחת מהפעילות במחלקת 'מתחברות', גם היא ניסתה לעשות כל שביכולתה, אבל לצערנו הרב שתינו לא הצלחנו ולאחר תקופה קצרה השיבה אותה אישה את נשמתה והותירה בעל וילדים קטנים".

 

הנפטרת התגלתה בחלום

אך בכך לא מסתיים סיפורה של יעלה. "מספר ימים אחר הלוויה התבקשתי על ידי אחת העובדות להחליף אותה ולהגיע במקומה למקווה, ביום בו לא הייתי אמורה להיות שם. הסכמתי בשמחה, ושם זה קרה: אחת מהנשים שהגיעו למקווה אמרה בסיום טבילתה: 'לעילוי נשמתה של...' והזכירה את שמה של האישה שנפטרה. שאלתי אותה: 'מה אמרת? איך את מכירה אותה?' ואז היא סיפרה לי דבר מדהים.

"התברר שהנפטרת הייתה המטפלת של בתה הקטנה, לא היה ביניהן קשר מיוחד, אבל בלילה של הקבורה היא ראתה אותה בחלום, והיא אמרה לה: 'לא הספקתי, לא הספקתי..' ובכתה.

"הייתי בהלם. אני מכירה את האישה שטבלה, היא לא אישה חולמנית בכלל וגם לא כזו שהוזה הזיות. היה ברור לי שהדברים נכונים ולכן ביקשתי ממנה שתספר לי בדיוק מה ראתה שם, ואז היא סיפרה: 'הנפטרת ביקשה ממני להוביל אותה למקלחת שהייתה חנוקה ולא נעימה. הנפטרת בכתה ואמרה: 'חנוק לי, צפוף לי, לא הספקתי'.

"הטובלת גם הוסיפה: 'אני בעצמי הרגשתי גם כן את המחנק במקום וחיכיתי כבר לצאת משם. הבנתי שהאישה במצוקה והייתה לי הרגשה שזה קשור לנושא הטבילה, לכן החלטתי שהטבילה הבאה שלי תהיה לעילוי נשמתה'. הטובלת גם סיפרה שבכל אחת מהטבילות שעשתה (שבע פעמים) היא ראתה את דמותה של הנפטרת מול עיניה.

"זה היה מצמרר", מסיימת יעלה את סיפורה, "חזרתי באותו ערב הביתה וחשבתי על ההשגחה הפרטית, שבדיוק באותו יום החלפתי את הבלנית השנייה בתפקיד, ובדיוק שמעתי את סיפורה וידעתי מה עבר עליה. המשמעות של הדברים הייתה כל כך ברורה, כי הרי ידוע שאדם שחשב לקיים מצווה הקב"ה מצרפה למעשה, והקב"ה הרי רחום וחנון, הוא יודע תעלומות, והוא ראה וידע שהנפטרת רצתה לבוא להיטהר. אז הוא נתן לה רשות להתגלות בחלום בליל הקבורה ולהעביר מסר חזק לנשות ישראל. 

"הכל התחבר לי באותו הערב וראיתי את יד ההשגחה בצורה מיוחדת. אני מודה להקב"ה על שזיכה אותי להיות חלק מהסיפור, ויהי רצון שנהיה שליחי מצווה ונפרסם את המעשה כדיי לזכות את נשות ישראל".

מחמתחברות – טהרת המשפחה לפניות, הכוונה וייעוץ: 02-6301516, או במייל mit@htv.co.il

תגיות:טהרת המשפחהחלוםמחלת סרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה