שידוכים וחיפוש זוגיות

שידוכים מא' ועד ת'. והפעם: זה זה?!

איך אפשר לקבל את ההחלטה הכי חשובה בחיים, ואיך אפשר לדעת בוודאות ש"זה זה"?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

איך, למען ה', אני אמורה להחליט שזה זה?! איך מחליטים כזאת החלטה?! זו "רק" ההחלטה הכי משמעותית שתהיה לי בחיים! איך אני אמורה לדעת?! אמאלה!

אל תדאגי, יקרה, נספק לך בזאת 7 ברכות, אה... עצות, שיעזרו לך אי"ה להגיע להחלטה:

1. קודם כל, קחי נשימה עמוקה. "שהחיינו וקיימנו". ב"ה שאת זוכה להתמודד עם דילמה כזו, זה אומר שהתקדמת מאד וזכית לבנות קשר שאת שמחה בו!

2. חשבי בנחת וברצינות. אין לאן למהר, חשוב מאד שתהיי שלמה עם ההחלטה. לא כדאי להחליט החלטות פזיזות לשום כיוון. קחי נשימה עמוקה וחשבי בנחת וברוגע על היתרונות והחסרונות. זכרי שזו החלטה שלך בלבד. את לא מתחתנת בשביל לשמח או לרצות מישהו אחר. עדיף לחכות עוד קצת זמן אם צריך, כדי שתרגישי שלמה עם זה.

3. רצוי ביותר להתייעץ עם מישהו שאת מעריכה וסומכת על דעתו (ההורים, אחות גדולה, רבנית, מחנכת וכ"ו). אם יש לך קשיים וחששות מהקשר, אם מהבהבות לך בראש נורות אזהרה – אל תשתיקי אותן! כדאי מאד להתייעץ! יכול להיות שתוך כדי הייעוץ תגלי שיש איזושהי בעיה, יכול להיות שתחליטי שזו בעיה שתוכלו להתמודד איתה יחד (הרי לכל אחד יש את שק הבעיות שלו...). בכל מקרה, זו צריכה להיות החלטה שלך. אם משהו לא ברור לך ואת לא שלמה עם עצמך, אל תחפזי, השקיעי זמן בהתייעצות.

4. הרגעי, סמכי על הקב"ה ("יוצר האדם") שרק הוא מוביל אותך והוא יעזור לך לקבל החלטה נכונה ב"ה. הקב"ה סומך עליך שתגיעי להחלטה הזו, אז גם את יכולה לסמוך על עצמך. זכרי שספקות ובלבולים הם נחלתם של כולם. ספק לא אומר שזו החלטה שגויה ולא מהווה סימן שצריך לברוח. טבעי והגיוני שיש ספקות, ואין מה להיבהל מכך. כדאי ורצוי להקדיש זמן לתפילה ובקשה מהקב"ה שיוליך אותך בדרך הנכונה.

5. זכרי שהוא לא חייב להיות מושלם (למען האמת, הוא בטוח לא יהיה מושלם. אף אחד לא מושלם). חפשי מישהו שאת מרגישה טוב ונעים איתו, שאת מרגישה נוח במחיצתו ומסוגלת להיות "את" בלי לפחד. בדקי שאת יכולה ומסוגלת לקחת על עצמך את המורכבויות (תמיד יש), ושאת מרגישה שאת מעריכה ומתחברת אליו, וגם מרגישה משהו כלפיו (חשוב מאד שתהיה גם הרגשה ולא רק התאמה שכלית).

6. יש שלושה דברים שחייבים להיות בקשר כדי להתחתן, והם מציאת חן, תחושה של כבוד הדדי ותקשורת טובה. על זה לא מוותרים. לא תמיד יש זיקוקין (זה לא יום העצמאות), וזה בסדר גמור ואין מה לחשוש מכך. זה בסדר שאין וודאות, זה בסדר שאת לא בטוחה, זה טבעי והגיוני (ואת יכולה לס(ש)מוך(ח) על זה).

7. והכי חשוב – הקשיבי לעצמך. הקשיבי לקול הפנימי שלך. הקשיבי לתחושות שלך, לרגשות וגם לפחדים, ולכי באומץ עם מה שתמצאי.

וב"ה, "בורא עולם ישלים זה הבניין!".

נחמה ביטקובר היא ראש מכון ''עומק הקשר'' ומאמנת רגשית לקראת זוגיות

תגיות:שידוכיםהחלטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה