חדשות מדע וטכנולוגיה

הפתעה: נמצאו 30 בעלי חיים נדירים בדרום אמריקה

30 זנים של בעלי חיים נתגלו בדרום אמריקה אשר נסתרו עד עתה מעיני המדע, ביניהם עכביש טרנטולה ייחודי בצבע כחול

  • י' כסלו התשע"ח
עכביש טרנטולהעכביש טרנטולה
אא

בעקבות סקר שנערך על ידי חוקרים בטריטוריה גוּיָאנָה, באמריקה הדרומית, נמצאו באזור 30 זנים חדשים, ביניהם עכביש טרנטולה ייחודי בצבע כחול, שעד עתה המדע לא גילה. כחלק מהמאמץ הבינלאומי לשימור המינים הנדירים, החל מהלך של סקירת האזור הטרופי גויאנה שמטרתו לסקור את המגוון הביולוגי באזור.

"מדובר בצבע כחול מטאלי מרהיב ויוצא דופן", ציין החוקר אנדרו סנדר שמצא את העכביש הייחודי, "יחסית לצבעי עכבישים זו ממש נראתה כאילו נלקחה מאורגן אורות ברחבת ריקודים. כמובן במזרח הרחוק נמצאו גם טרנטולות עם גווני כחול, אבל באמריקה לא מצאנו בעלי חיים כאלו. כמובן גם מעניין לברר איך המינים האלו כל אחד לעצמו משיג את הצבע הזה, כיון שאין ביניהם קשר גנטי אלא כולם תתי מינים אחרים של הטרנטולות בעולם".

לדבריו: "זה היה לילה, ופתאום משהו נצץ של בחשיכה על גזע העץ. זה היה ממש מפתיע ומיוחד. בהתחלה חשבתי שהאור הנוצץ הוא העיניים של העכביש שעמד שם. אבל אז התקרבתי אל המין, וגיליתי שמה שנוצץ אלו הרגליים. מיד ידעתי שזה משהו שלא ראיתי עד היום. היה ברור מהרגע הראשון שזה מין חדש". 

מדובר בעכביש טרנטולה שהינו רק אחד מתוך 30 זנים חדשים ומרהיבים שנתגלו באזור על ידי משלחת מדעית, שערכה סקר מקיף של בעלי חיים בשטח הטרופי. הצוות מסר: "מצאנו במקום 3 צמחים חדשים, סוגי חיפושיות, צפרדעים, שפיריות וגם מין חדש של שרימפס".

טריטוריה גוּיָאנָה הינו אזור שנמצא בין שפכי האמזונאס והאורינוקו. אזור זה מאופיין ביערות גשם טרופיים, ומשופע בזנים שונים של בעלי חיים וצמחים. באזור ישנן כמויות מים גדולות, והוא מהווה כמסדרון מעבר של רוב הזנים באזור. מעט בני אדם גרים שם, וזהו יתרון, אך עדיין השטח נמצא בסכנה בשל עניין בינלאומי באזור עקב מרבצי זהב רבים המצויים שם.

תגיות:בעלי חייםחדשות מדעדרום אמריקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה