חדשות מדע וטכנולוגיה

האם בעתיד הרופא שלנו יהיה... רובוט? יתכן מאוד שכן

רובוט, שפותח על ידי מדענים סינים, הצליח לעבור את מבחני הרישוי לרופאים במדינה, וקיבל ציון של 456 נקודות מתוך 600

  • י' כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פיתוח חדש: רובוט שמסוגל להגיע לאבחנה רפואית ולהציע טיפול. הרובוט, שפותח על ידי מדעני אוניברסיטת צינגואה בסין, עבר את בחינות הרישוי לרופאים במדינה, והשיג ציון של 456 נקודות מתוך 600, - 96 נקודות מעל גבול המעבר.

"הציון מראה שהרובוט אכן שולט במידע הרפואי והקליני הנדרשים ויש לו את היכולת ליישם את הידע כדי לפתור סוגיות רפואיות", אמר ראש המחלקה להנדסת אלקטרוניקה, וו ג'י.

יותר מ-10 אנשי צוות חיברו עבור הרובוט, שנקרא שיאויי, שאלון ממוחשב, המכיל שאלות הזהות לשאר הנבחנים במבחני הרפואה. שיאויי נבחן בחדר נפרד וזכה לציון טוב, כאמור.

כיצד ידע הרובוט את החומר? כדי להגיע להישג הזה, החדירו החוקרים למחשבי הרובוט עשרות ספרי רפואה. "הרובוט בעל זיכרון טוב יותר משל בני האדם ובעל יכולת אחסון אדירה", הסביר ראש המחלקה וו ג'י. "עם זאת, כדי להיות רופא לא מספיק לזכור את החומר, ולכן הרובוט תוכנת כדי לעבד את המידע כך שיוכל להשיב על שאלות ובעיות".

במהלך המבחן הצליח הרובוט להגיע לאבחנות נכונות בהתבסס על הנתונים המופיעים בשאלה. הוא אף הצליח להתוות תוכניות טיפול רפואית למקרים שהופיעו בשאלות.

אמנם עד שנאפשר לרובוט להחליף את הרופא האנושי תעבור עוד תקופה ארוכה. אך גם כעת, אומרים המפתחים, מסוגל הרובוט לסייע לרופאים להגיע לאבחנה באופן מיידי, ולהציע טיפולים אפשריים.

תגיות:רופארובוטרפואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה