חדשות בעולם

אמריקאי מתכנן לשגר עצמו לחלל על טיל תוצרת-בית כדי להוכיח שהעולם שטוח

נהג לימוזינה בשנות השישים לחייו מקליפורניה מודיע כי ישגר את עצמו לחלל על טיל שבנה כדי להוכיח שהעולם אינו כדור

  • י' כסלו התשע"ח
מייק יוז (צילום מסך)מייק יוז (צילום מסך)
אא

מייק יוז, נהג לימוזינה בן 61 מקליפורניה, הודיע כי הוא מתכנן לשגר את עצמו שבוע הבא לחלל בטיל שבנה בעצמו, על מנת להוכיח שהעולם הוא שטוח ולא עגול.

"אני לא מאמין במדע", מצהיר יוז. "אני יודע אל אווירודינמיקה ואיך דברים נעים באוויר, על סוג מסויים של טילים...אבל זה לא מדע, רק נוסחה. אין שום הבדל בין מדע ומדע בדיוני". לדבריו, בגלל חוסר האמון שלו בטענה שהעולם הוא כדור, הוא החליט לבנות טיל כדי שיוכל להגיע לחלל ולהסתכל משם בעצמו על העולם: הוא בטוח שיגלה שהוא שטוח כמו פיצה. מי שמממן את היוזמה שלו הוא קבוצה שנקראת 'מחקר הארץ השטוחה'. לא ממש ברור מה מקור הכספים של הקבוצה הזו.

אם נראה לכם שהתוכנית הזו מטורפת לחלוטין, לכל הפחות אפשר להתנחם בכך שליוז יש ניסיון. ב-2014 הוא שלח טיל מאויש לגובה של למעלה מ-300 מטרים. הוא גם מחזיק בשיא גינס משנת 2002 עבור הקפיצה הארוכה ביותר מעבר לרמפה בהיותו נוהג בלימוזינה.

ה'וושינגטון פוסט', שדיווח על כוונותיו של יוז, טוען כי הוא אינו שוטה כפי שהוא נשמע: הוא לא באמת מאמין שהארץ היא שטוחה, הוא פשוט מביע את האמונות הללו כדי לקבל מימון מגופים כמו 'מחקר הארץ השטוחה', אחרי שניסיונות קודמים שלו לערוך קמפיין מימון המונים לשיגור הטיל – נכשלו. הטיל עלה עד עתה יותר מ-20,000 דולרים.

יוז תכנן תחילה לשגר את הטיל השבוע מפארק ציבורי, אך לאחר שלא הצליח לקבל אישור לכך הודיע כי ישגר את הטיל מאדמה פרטית בשבוע הבא. האירוע, אומר יוז, יהיה סגור בפני הציבור והתקשורת, אבל מי שמוכן לשלם על התענוג יוכל לצפות בו מתרומם אל על בשידור ישיר באינטרנט.

תגיות:חללעולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה