חדשות בארץ

מבורך: קונים רכב יד שניה? קבלו גישה למאגר מידע אודות התאונות שעבר

מאגר מידע מקיף בישראל: קבלת מידע מסודר ורשמי על ההיסטוריה הביטוחית של מכוניות בארץ. כך תוכלו לקנות רכב יד שניה בלב רגוע

  • ט' כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לאחרונה החל לפעול מאגר מידע ישראלי מקיף ראשון שמאפשר קבלת מידע מסודר על תאונות שעברה המכונית ב-7 השנים האחרונות, על סמך התיעוד שנמצא בחברות הביטוח – כך פורסם הבוקר ב'ידיעות'.

מדובר במאגר שמפעיל איגוד חברות הביטוח באמצעות מרכז הסליקה של החברות, שמשמש בדרך כלל למתן שירותים טכניים. מרכז הסליקה הקים מאגר מידע הכולל מידע בנושא היסטוריית תביעות ששולמו על ידי חברות ביטוח בגין נזקי רכוש לכלי רכב מבוטחים.

המידע מתבסס על דיווחי חברות הביטוח AIG, איילון, ביטוח חקלאי, ביטוח ישיר, הכשרה, הפניקס, הראל, כלל, מגדל, מנורה, שומרה, שירביט ושלמה. המידע, כאמור, מעניק נתונים אודות מצבו של הרכב שבע שנים לאחור.

מאגר המידע מספק נתונים אודות סוג הכיסוי הביטוחי שהיה לרכב ואת שם החברה המבטחת. כן מספק המאגר מידע אודות תביעות ששולמו לבעליו, אם היו: הסכומים ששולמו בפועל, סוג הנזק (אובדן גמור, ירידת ערך, נזק תוצאתי, גניבה עם מציאת רכב, גניבה ללא מציאת רכב), ירידת ערך אם הייתה, וציון אם התביעה נסגרה או שהיא עדיין פתוחה.

אמנם המידע לא מפרט את סוג התיקונים שבוצעו ברכב, אך סכומי התיקונים, שכן מצוינים במאגר, יכולים להעיד על עוצמת הנזק שנגרם לרכב, וכך גם שיעור ירידת הערך שנקבע לו לאחריהם.

העלות: 10 שקלים לבדיקה, לפי לוחית רישוי. חשוב לציין כי את המידע יכול לקבל רק בעליו הרשומים של הרכב. משום כך, מי שעומד לקראת רכישת מכונית יד שניה, צריך לבקש מבעליו להעביר אליו את המידע המוצע בשירות..

המידע מתקבל מיידית, במייל, כאשר מתבצע תשלום בכרטיס אשראי שעל שם בעל הרכב. כאשר התשלום הוא במזומן, יש לצרף לבקשת המידע שליחת אישורים, ביניהם, למשל, רישיונו של הרכב.

מדובר במאגר מבורך, אשר יסייע לרוכש הרכב המשומש להחליט האם להמשיך בהליכי הקנייה, האם לקחת את הרכב בנוסף למכון בדיקה, או לקבל את החלטת הרכישה רק על סמך המידע – שבניגוד לבדיקה לפני קנייה במכון אינו מתעד את מצבו המכני העדכני של הרכב, ובלאי שנגרם למערכותיו ועלול להיות יקר לתיקון.

תגיות:יד שניהרכבתאונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה