מעניין

נחלץ מעוני מחפיר – בזכות שמיכה ישנה

לורן קריצר היה עני מרוד ונכה שבקושי היה לו מה לאכול – עד ששמיכה ישנה ומלוכלכת בקצה הארון שלו שינתה את מזלו לטובה

  • ט' כסלו התשע"ח
לורן קריצר (צילום מסך)לורן קריצר (צילום מסך)
אא

עד לפני שש שנים, לורן קריצר היה עני מרוד שהתגורר בבקתה ונאלץ להתפרנס ממאתיים דולרים לחודש: קצבת הנכות שקיבל בארה"ב בעקבות תאונת דרכים בשנת 2007 שגרמה לו לאבד את אחת מרגליו. אבל אז, לפני שש שנים, הוא צפה יום אחד בתוכנית טלוויזיה על ממכר עתיקות, וחייו השתנו. בתוכניות הוצגה שמיכה אתנית נדירה של שבט הנבאחו האינדיאני, וסופר שהיא נמכרה בחצי מיליון דולרים. קריצר היה המום: ברשותו היתה שמיכה כמעט זהה, ומעולם הוא לא חשב שיש בה ערך כלשהו מלבד היכולת שלה לחמם אותה בלילות.

מאין היה לקריצר את הפריט האתני הנדיר הזה? הוא מספר שהשמיכה עברה במשפחתו מדור לדור מאז שהסבא רבא שלו רכש אותה ב-1880. אחרי שסבתא שלו נפטרה, אימו ואחותו עברו על הבית שלה ולקחו כל מה שנראה להן בעל ערך. כשקריצר הגיע לשם, כל מה שנותר לו לקחת כמזכרת מסבתא שלו היתה השמיכה הזו, מלוכלכת ובלויה למדי.

קריצר נטל את השמיכה לכמה חברות מכירה פומבית, אבל כולן השיבו את פניו ריקם. בסופו של דבר הוא הגיע לחברת ג'ון מורגן – ושם השתנה מזלו לטובה. השמאים הרשמיים אמרו לו שהשמיכה שווה לכל הפחות מאה וחמישים אלף דולרים.

קריצר אומר שהוא הסכים להעמיד את השמיכה למכירה פומבית דרכם, והתחיל להתפלל בדבקות להרוויח לפחות מספיק כסף כדי לעזוב את הבקתה ולרכוש בית של ממש. התפילות שלו נענו: מספר רוכשים התחרו על רכישת השמיכה, שלבסוף נקנתה במחיר שיא של 1.5 מיליון דולרים. אחרי ניכוי עמלות ומיסים, קריצר קיבל לידיו 1.3 מיליון דולרים.

"הם היו צריכים להביא לי מים כדי שאתאושש", סיפר קריצר בריאיון לתקשורת. "התחלתי לנשום מהר מידי מרוב שלא יכולתי להאמין למה שאני שומע".

קריצר אומר שהוא עבד קשה כל ימיו וגם לפני התאונה לא יכול היה להרשות לעצמו לרכוש בית, אלא חי בקושי מחודש לחודש.

מה הוא עשה עם הכסף? הוא קנה בית, השקיע בכמה מניות, והכי חשוב – התחתן. מי היה מאמין, הוא משתאה, שדווקא שמיכה ישנה ומלוכלכת בקצה הארון שלו תשנה כך את חייו לטובה?

תגיות:עונימעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה