טורים נשיים

קשה בלי תותים: הטור של הרבנית חגית אמאייב

משחקי מחשב, הרכבות, סופר-לנד, סופר-בול, סופר-מן, סופר-נני, טלפונים חכמים שהופכים את המוחות לדלילים – פשוט לא היו שם כדי שחלילה וחס לא יהיה לרגע מקומם, שומם, דומם, משעמם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לכל אדם ישנם רגעים בהם היה מעדיף להיעלם, לברוח, לא להתמודד עם המציאות הנקרית בדרכו. לעיתים נדמה שההתמודדות היומיומית כל-כך מעייפת ומכשילה, עד כי מתייאשים עוד בטרם מנסים... בפעם המי יודע כמה.

אחד השירים בעלי ה"באזזזז" התקשורתי הגדול ביותר בעת האחרונה אומר כך: הילד קם בלילה – קשה! והאשה לא די לה – קשה! קונה כל מה שבא לה – קשה! קשה לשאוף למעלה – קשה! קשה לסגור ת'חודש – קשה! קשה לדבוק בקודש – קשה!...

ובנקודה זו ממש מסתתר סוד גדול שיכול לגלות טפח משמעותי מנקודת התורפה של דורנו זה – דור ה"אינסטנט".

עד לפני עשרות שנים, כשרצו מים, היו טורחים ויוצאים לנהרות ולבארות. ברזים, שבסיבוב קל מזרימים את המים עד חיק האדם, לא היו בנמצא.

כשביקשו לזון ולפרנס את בני הבית, היו יוצאים לשדות, זורעים, קוצרים, טוחנים, מכינים חומרי גלם, צדים, שוחטים, חולבים, טורחים, מזיעים ומכינים. מדפים עמוסי מבחר, מכל דבר, כאלה המבלבלים את העיניים ואת מצב חשבון הבנק, לא היו בנמצא.

כשביקשו לאתגר ולהעסיק את הילדים, היו שולחים אותם לשחק בחוץ, עם חברים, בחצר, בגינה, לבנות בית על העץ, להכות פטיש על מסמר, ואפילו להעלים עין, משאיבת פה קטן המתמלא מים, מתוך צינורות עזובים, עליהם אמורים היו ראשי ממטרות להיות מורכבים.

משחקי מחשב, הרכבות, סופר-לנד, סופר-בול, סופר-מן, סופר-נני, טלפונים חכמים שהופכים את המוחות לדלילים – פשוט לא היו שם כדי שחלילה וחס לא יהיה לרגע מקומם, שומם, דומם, משעמם.

לא היו שלל אטרקציות גרנדיוזיות שעולות הון עתק, שמבלי משים גורמות לכל דורש, לגרש כל סיכוי ליצירת קשרים חברתיים נורמטיביים. לא הייתה מציאות שכזו, שלא מאפשרת לקטן כגדול, להתחבר לבוראו, לעצמו וליקרים לו, בשם האידיאולוגיה להפגת השעמום ההמום. לא היו כל-כך הרבה פרשנים שמטרתם להסביר לכל המבולבלים, כמה מבלבל לא להתבלבל.

אם נסכם את כל האמור במילה אחת – קשה!

קשה לחפש אטרקציות סביב השעון, וכשהילדים לא חוזרים הביתה עד לפנות בוקר אי אפשר לישון. קשה לאבד את הסמכות ההורית בעבור ליברליות אווילית. קשה לחפש כל הזמן אחרי חיים קלים, ולגלות שאי אפשר בלי עבודה קשה, רק כשהמציאות מתפוצצת לנו בפנים. קשה לבכות ולהתאונן מבוקר ועד ערב ועד בוקר, ואז לעמוד מול הראי ולגלות שקיבלנו "פרצוף פוקר".

אסיים את דברי אלה בנימה אופטימית – דווקא הרגעים והמצבים הקשים ביותר בחיינו, הם גם המצמיחים ביותר! אז במקום לברוח מקשיים, עלינו להכיר בהם, לראות מה הם באים ללמד אותנו, על עצמנו ועל המסר שמבקש הקב"ה להעביר לנו דרכם.

מניסיונות לא בורחים... מניסיונות גדלים, אם בוחרים. אם לומדים כיצד מתמודדים. וכבר הורו חז"ל לכל יהודי: "עמוד כגבר והתגבר!". אז במקום לחפש חיים קלים שגורמים לנו לאינספור מפחי נפש, נזכור שגם כשקשה ולא נעים – החיים שלנו תותים! 

חגית אמאייב הנה יועצת בכירה מטעם מחלקת שלום בית בהידברות. לפניות למחלקה - 073-222-1310 או במייל shimonb@htv.co.il

לרכישת הספר וקלפי הטיפול של הרבנית חגית אמאייב בהידברות שופס, לחצו כאן.

תגיות:משחקי מחשבהרבנית חגית אמאייב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה