חדשות בארץ

תומך מפתיע בליצמן: דב אלבוים - המגיש המיתולוגי ו..החילוני

יוצא דופן: מגיש הטלויזיה דב אלבוים - הביע אתמול (א') את תמיכתו בצעד של שר הבריאות יעקב ליצמן, שהתפטר מתפקידו בעקבות חילולי השבת של רכבת ישראל. בפוסט מיוחד שכתב אלבוים בעמוד הפייסבוק שלו, הוא מביע לא רק תמיכה בצעד אלא אף סוג של הפתעה. "זו בושה שרק שר אחד נזעק על כבודה של שבת', כתב

דב אלבוים (צילום מסך)דב אלבוים (צילום מסך)
אא

שעות ספורות לאחר ששר הבריאות יעקב ליצמן הגיש את התפטרותו מתקפידו - פורסמו בתקשורת עשרות תגובות על המעשה. אחת המפתיעות שבהן היא זו שהגיעה מכיוונו של מגיש הטלויזיה דב אלבוים, שלא די בכך שהביע את תמיכתו בצעד של ליצמן, אלא אף נזעק נוכח העובדה שרק שר אחד פרש מהממשלה לאור חילולי השבת בפרהסיה. 

"קצת קשה לי להאמין שאני מוציא מתחת ידי את האמירה הזו", כתב אלבוים בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, והוסיף: "לדעתי שר הבריאות המתפטר יעקב ליצמן, עשה מעשה ראוי, צודק ומכובד. הרעיון של יום מנוחה בכל שבוע, הוא בעיניי ערך מרכזי ביותר של תרבות ישראל - לא פחות מהמאבק בעבודת האלילים. השבת מבטאת את מהותה של היהדות כשהקפת עולם המסורה לערכים של חירות וצדק חברתי. יש יום אחד שבו אנחנו לא משעבדים אף אחד ולא עובדים אצל אף אחד". 

למרות שאלבוים מזוהה עם הזרם החילוני, את דבריו הוא מתבל במעט תורה-תבלין וכותב כך: "לא סתם נסמכה פרשת השבת בעשרת הדיברות לפרשת שחרור העבדים במקרא. הערובה היחידה לכך שלא נהיה עבדים ולא נשעבד את עצמנו למערכת כלכלית תובענית, שתלטנית ומשעבדת - היא השבת. מבחינה זו, אין הבדל מבחינתי אם יהודים יעשו את העבודות בשבת או מי שאינם יהודים. במדינה יהודית ריבונית ובמקרים שאין בהם פיקוח נפש - עבודות שיפוצים שנעשות בשבת על ידי רשות ממשלתית - הן פגיעה מיותרת וכואבת בערך היסודי הזה".

את דבריו המוצקים חותם אלבוים בנימה שאינה משתמעת לשני פנים: "זו בושה שרק שר אחד נזעק להגן על כבודה של השבת במגזר העבודה הציבורי. גם שרים וחברי כנסת אחרים, דתיים וחילוניים - היו צריכים לעשות זאת, ובמיוחד כל אלו האמונים על זעקות בשם 'הצדק החברתי'", סיכם. 

תגיות:ליצמןהתפטרותשבתדב אלבוים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה