חדשות מדע וטכנולוגיה

מחקר חדש מפתיע: הילד הוא גאון של אמא

בניגוד לתפיסה הרווחת, כי האינטליגנציה של הילד עוברת בתורשה דרך הגנים הגבריים, צץ מחקר חדש ההופך את כל התמונה, וקובע כי ההתפתחות השכלית והמחשבתית של הילד מגיעה דווקא מהצד של האמא, ואפילו לא משני ההורים יחדיו

  • ה' כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בניגוד לתפיסה הרווחת, כי האינטליגנציה של הילד עוברת בתורשה דרך הגנים הגבריים, צץ מחקר חדש ההופך את כל התמונה, וקובע כי ההתפתחות השכלית והמחשבתית של הילד מגיעה דווקא מהצד של האמא, ואפילו לא משני ההורים יחדיו.

ידוע לכל כי האינטליגנציה בעלת אפקט תורשתי, אולם ההנחה הכללית הייתה כי הגנים של האבא הם המעבירים הבלעדים לרמת המשכל של הילד, או לחלופין משני ההורים ביחד. המחקר החדש מביא עמו חידוש הקובע כי האינטליגנטיות נובעת מכרומוזום ה X הנמצא אצל האישה.

חוקרים רבים עבדו על המחקר הזה, כל אחד בנפרד, על מנת להוכיח את ירושת האינטלגנציה מהאם, כאשר גן האינטליגנציה מצוי בכרומוזום X. למרבה הפלא, מחקר שפורסם באתר Psychology Spot, מעלה תוצאה זהה אליה הגיעו אותם חוקרים.

"באופן מעניין", כך נטען במחקר, "חלק מהגנים המושפעים עובדים רק אם הם מגיעים מהאמא. אם אותו הגן עובר בירושה מהאבא, הוא יהפוך ללא פעיל. כמובן, גנים אחרים עובדים גם כן, אבל הם מופעלים רק אם הם עוברים בירושה מהאבא".

על פי החוקרים, גם אם האבא חכם עדיין אין קשר לרמת האינטליגנציה של הילד, משום שגנים האינטליגנציה של האבא מנוטרלים באמצעות הכרומוזומים של האמא.

בנוסף, החוקרים הראו כי רק כ-40-60 אחוזים מאינטליגנציה של אדם היא תורשתית, לכן הגנים חשובים אך לא משמעותיים מאוד כי החלק הנשאר נקבע על פי הסביבה, מידת גירוי המוח, ואישיות הילד, כמובן.

תגיות:הוריםחכמהגן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה