חדשות בארץ

הצעת חוק מפתיעה: חסימת רכב בחניה תחשב עבירה פלילית

הצעת חוק חדשה לפיה חניית רכב באופן שחוסם כלי רכב אחר תחשב לעבירה פלילית, אושרה בכנסת בקריאה ראשונה. ח"כ מלכיאלי: "אדם שיקבל דו"ח כזה, יחשוב פעמיים לפני שיעשה זאת שוב"

  • ד' כסלו התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הצעת חוק חדשה לפיה חניית רכב באופן שחוסם כלי רכב אחר תחשב לעבירה פלילית, אושרה בכנסת בקריאה ראשונה.

על פי ניסוח הוראות הדין כיום, לא ברור האם יש בסמכות המשטרה לאכוף אירועים בהם ישנו כלי רכב שחוסם כלי רכב אחר, במיוחד במקומות פרטיים כדוגמת חניונים בבתים משותפים. משום כך, חברי כנסת שונים וביניהם ח"כ מיכאל מלכיאלי, הציעו הצעת חוק לפיה חניית רכב באופן שחוסם כלי רכב אחר, תחשב כעבירה פלילית, הן במקומות חנייה ציבוריים והן במקומות חנייה פרטיים.

39 מחברי הכנסת הביעו תמיכה בהצעה שהועלתה, ואין מתנגדים. ההצעה עברה לוועדת הכלכלה.

כך נכתב דברי ההסבר להצעה החדשה: "הסדרי התנועה הקיימים מסדירים את תנועת כי הרכב, החניה ואת תנועת הולכי הרגל. אין על פי הוראות הדין כיום סמכויות אכיפה ברורות לשוטרים ופקחים עירוניים בחניונים בבניינים משותפים. כפועל יוצא מכך, דיירים הנתקלים ברכב החונה שלא על פי הסדרי התנועה הקיימים, בצורה שאינה בטיחותית, העלולה לסכן את הולכי הרגל או רכב הנוסע, נתקלים בפני שוקת שבורה בבואם לטפל במטרד הבטיחותי".

לדברי ח"כ מלכיאלי: "לא ייתכן שאדם יחנה במקום מסוים ומישהו יבוא ויחסום אותו, והמשטרה תגיד שאין לה מה לעשות. כל אדם שחווה פעם אחת את החוויה הזו של לחכות שעתיים ושלוש לבן אדם שחסם אותך מבין את זה. אדם שיקבל דו"ח כזה, יחשוב פעמיים לפני שיעשה זאת שוב".

תגיות:חניהעבירה פלילית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה