סמארטפונים ואינטרנט

סין נלחמת בסמארטפונים ומחזירה את הקוראים לספריה בדרך יצירתית

בסין מצאו דרך להילחם בסמארטפונים ובנתח הגדול שהם נוגסים בו מחיינו, והחליטו כי שדרוג הספרייה הציבורית הוא הוא מה שהדור הזה צריך כדי לעזוב את המכשירים ה'חכמים' ולחזור לזמן איכותי באמת - הן זה עם זה, והן עם ספרים

הספריה המשודרגת (צילום: mvrdv.nl)הספריה המשודרגת (צילום: mvrdv.nl)
אא

פעם, לפני לא כל כך הרבה שנים, הייתה הספריה הציבורית מקום שמעניק עניין וריגוש לילדים, בני נוער ואפילו מבוגרים שתמיד מצאו משהו מעניין לקרוא. בסין מצאו דרך להילחם בסמארטפונים ובנתח הגדול שהם נוגסים בו מחיינו, והחליטו כי שדרוג הספרייה הציבורית הוא הוא מה שהדור הזה צריך כדי לעזוב את המכשירים ה'חכמים' ולחזור לזמן איכותי באמת - הן זה עם זה, והן עם ספרים. 

אז איך גורמים לבני נוער שכבר 'ראו הכל' להגיע שוב לספריה הציבורית ולא בכדי להעביר את הזמן בשעמום? רשויות העיר טייג'ין הסמוכה לבייג'ינג שבסין, חנכה לאחרונה את הספריה המשודרגת ואחת המרשימות בעולם - שמשאירה טעם אחר לגמרי בפה, כשמבטאים את המילים 'ספריה ציבורית'. "הגענו למסקנה שבדור של התפתחות טכנולוגית כל כך גדולה, שבו החידושים צצים כפטריות אחר הגשם, חייבים לתת מענה מרגש במיוחד לנוער, כדי לגרום לו לעזוב את מכשירי הטלפון ולהתעניין יותר ויותר בספרים", אומרים יוזמי הפרויקט. 

איך עושים את זה בפועל? יפה שאלתם. הספריה הציבורית החדשה נבנתה על ידי חברה הולנדית לעיצוב וארכיטקטורה בשם MVRDV ומה שמיוחד בה הוא שהיא מעוצבת בצורה של עין אנושית המשתרעת על שטח של 34 אלף (!) מטרים. "לפני שהקמנו את הפרויקט עשינו סקר בקרב בני נוער, ושאלנו אותם מה הם היו רוצים לראות בספריה שכזו", מסבירים מובילי הפרויקט. "על פי התשובות שלהם ועל פי סקרים נוספים שביצענו, החלטנו להקדיש בנוסף לאולם קריאה מיוחד שמכיל למעלה ממיליון ספרים בסגנונות שונים - גם חדרי מחשבים מתקדמים, חדרי ישיבות וחדרים שבהם ניתן לשיר ולהקליט שירים. הבנייה אמנם ארכה שלוש שנים, אבל זה היה שווה כל רגע".

(קרדיט צילומים: mvrdv.nl)

לרכישת ספרי יהדות מכל הסוגים היכנסו להידברות שופס, לחצו כאן.

תגיות:בני נוערספריהסמארטפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה