ונשמרתם

קיבלתם שיחת טלפון ממספר שמתחיל ב-676? אל תענו

הונאה טלפונית הגיעה לאחרונה לישראל: שיחות הונאה ממספר בקידומת 676. אז מה לעשות אם קיבלתם שיחה כזו? אל תרימו ואל תחזרו

  • ג' כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אלפי ישראלים נכוו בחודשים האחרונים מתרמית חדשה שמתפשטת כאש בשדה קוצים, חלקם גילו בדרך הקשה מי באמת ניסה להשיג אותם מקידומת 676 במדינת טונגה (סמוך לניו זילנד).

איך הטלפון התמים הזה קשור לעוקץ שנועד לסחוט מכם כספים? ובכן, ככה עובדת השיטה המחוכמת של פושעי הצווארון הלבן: מי שמתקשר אליכם עם קידומת מוזרה מחו"ל, לא באמת מחכה לשוחח אתכם. הפושעים הללו בסך הכל מחכים שתרימו את השפופרת כדי שהם יוכלו לנתק מיד - ולהותיר אתכם מלאי סקרנות של 'מי זה יכול להיות'. 

רבים הם האנשים שנופלים בפח ומנסים להתקשר למספר הזר בחזרה, במטרה לנסות ולפצח את החידה העלומה - מי היא העומדת מאחורי הקלטת האישה הבוכה שהושמעה באוזניהם, והאם אמנם מדובר באישה שזקוקה לעזרה?

יצר הסקרנות הטבעי של אלו שנפלו בפח, עלה להם ביוקר ולא אחר היום שבו חשבון עם סכום עתק (20 דולר לדקת שיחה ויותר) מחברות הסלולר הגיע אליהם. עם זאת, עדיין לא ברור מה בדיוק מבקשים הפושעים להשיג בפעילותם זו, וכיצד הכסף משתלשל אל כיסם. 

רק כדי שתהיו ב'עניינים' - בפירוט חשבון הטלפון מוגדר החיוב תחת המילים 'שירותים נוספים', ופושעי המזימה לא פועלים רק מטונגה כי אם גם ממדינות נוספות ברחבי העולם כמו פיג'י, איי הבהאמה, ברמודה, ברבדוס ועוד מדינות בעלי קידומות שונות ומשונות.

אז מה לעשות אם מישהו מקידומת 676 מתקשר אליכם באמצע הלילה? לא עונים ולא חוזרים.

בתוך כך, משטרת ישראל פונה לציבור ומזהירה מפני נפילה בהונאות טלפוניות, שמטרתם להשיג את פרטיהם האישיים והפיננסים של הקורבנות.

מוקדי הונאה טלפוניים עלולים לשמש לביצוע עבירות שונות כמו גניבת זהות, גניבת פרטי אשראי, וביצוע הונאות של תשלום למפרע (לדוגמה: קבלת תשלום מראש על מוצר שלא קיים). אחת מהאוכלוסיות הפגיעות ביותר להונאה זו הינה אוכלוסיית הקשישים.

המשטרה מציעה שלושה דרכי מניעה של הונאת מוקדים טלפונים:

1. היו חשדניים בקבלת שיחות טלפון מחברות שאינן מוכרות וממספרים שאינם מזוהים.

2. לעולם אל תמסרו מידע אישי מפורט מדי, מספר תעודת זהות ואת פרטיכם הפיננסים דרך הטלפון, ובפרט כשלא אתם יזמתם את השיחה.

3. במידה והתקשרו מחברה מוכרת ממנה אתם צורכים שירותים ומתבקשים למסור פרטים רגישים, נתקו והתקשרו אתם אליהם.

עוד ממשיכה המשטרה ומבארת כי במקרה וכבר נפלתם קורבן להונאה זו, יש להגיש תלונה במשטרה, ולשמור כל תיעוד לקשר עם הנוכלים במטרה להעבירם לרשויות האכיפה בהמשך. כמו כן, במידה ומסרתם את פרטיכם הפיננסים – צרו בהקדם קשר עם הבנק וחברת האשראי.

תגיות:הונאה טלפוניתטונגה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה