חדשות בארץ

חלתה בסרטן בגיל 92, החלימה, וחיה באושר גם בגיל 97

אסתר וקסמן, בת 97, לא נכנעה למחלת הסרטן שתקפה אותה לפני 5 שנים. "מוכרחים לחיות. אסור להרים ידיים", היא אומרת. עד מאה ועשרים

  • ג' כסלו התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

לפני 5 שנים, כאשר היתה בת 92, אובחנה אסתר וקסמן כחולת סרטן שד גרורתי. כיום, 5 שנים אחרי, אסתר היא בת 97 וגופה נקי לחלוטין מגידולים. היא מעוררת תקווה והשראה באחרים: "מוכרחים לחיות. אסור להרים ידיים".

אסתר טופלה על ידי רופאי המערך האונקולוגי של בית החולים "איכילוב" בתל אביב, שהחליטו יחד איתה שלא לוותר לסרטן ולהילחם במחלה.

פרופ' עידו וולף, מנהל המערך האונקולוגי באיכילוב, מסביר ל-ynet, כי כ-25% מחולי הסרטן המטופלים במערך אותו הוא מנהל עברו את שנת ה-80 לחייהם. "מתחילת השנה טיפלנו ביותר מאלף חולים מעל גיל 80. טיפול בחולה מבוגר מציב בפנינו דילמה – הגוף של בני 80 הוא לא כמו הגוף של בן 30. רבים מהם סובלים גם ממחלות רקע בנוסף לסרטן. מנגד יש לא מעט קשישים שמגיעים לגילאי 80 בבריאות טובה. יש להם עוד שנים ארוכות וטובות לחיות, כמו אסתר".

"אסתר הגיעה אלינו במצב של סכנת חיים. הסרטן כבר שלח גרורות והיא התקשתה ללכת ולנשום", מציין וולף. "למרות הגיל שלה לא נרתענו. היא לא סבלה ממחלות רקע וחיה חיים פעילים".

הרופא מסביר כי אסתר קיבלה טיפול כימותרפי בהנחה קטנה: "במקום מתן כימותרפיה של 12 שבועות אסתר קיבלה כימותרפיה של שמונה שבועות. היא קיבלה הנחה קטנה. היא כבר כמה שנים ללא המחלה. אסתר מגיעה אלינו פעם בשלושה שבועות כדי לקבל תרופה ביולוגית. אני רואה אותה יותר מסתובבת בקניון מאשר במסדרונות בית החולים".

"הגברת וקסמן הגיעה אלינו כשהחיים שלה היו בסכנה בגלל הסרטן, אך מלבד זאת היא חייה חיים פעילים", מסכם פרופ' וולף. "למרבה השמחה הטיפול עבד עבורה נהדר".

 אסתר, מצידה, מגיבה ואומרת: "יש לי חיים יפים, יש לי בית יפה, יש לי משפחה יפה. עברתי הרבה בחיים. מוכרחים לחיות, לא להרים ידיים. עושים הכל".

תגיות:החלמהסרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה