עובדות שלא ידעתם

למה האינקוויזיציה שרפה למוות חתולים? שבע עובדות שאולי לא ידעתם

וגם: מי אוכל סטייק דולפין, איך מתכוננת שוויץ למתקפה אטומית, ומה הסיכוי של אדם ממוצע להגיע לגיל 116? שבע עובדות מפתיעות שאולי לא ידעתם

  • א' כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. האם ידעתם ש... הסיכויים להגיע לגיל 120 הם קלושים מאד, גם בדור שתוחלת החיים שלו נחשבת גבוהה? רק אדם אחד מכל שני מיליארד אנשים (!) יגיע לגיל 116.

2. האם ידעתם ש... השוטרים במשטרה הצבאית בסין משקיעים מעל ומעבר כדי ללמוד לשמור על תנוחה זקופה? הם תוקעים סיכות חדות בצווארון שלהם, כך שבכל פעם שהראש שלהם מוטה מעט קדימה, הם חוטפים דקירה מכאיבה. אל תנסו את זה בבית.

3. האם ידעתם ש... שכרות לא תמיד נחשבה לחולשה אנושית ותכונה גרועה? בחפירות ארכיאולוגיות במצרים הקדומה, למשל, נמצא שהיו מצרים שהעניקו לבניהם התינוקות את השם 'זה השותה שכר רב' – מוכיחים בכך שהם מצפים לגדולות בתחום הזה מהרך הנולד.

4. האם ידעתם ש... פירות יבשים הם לא כל כך בריאים כמו שאתם חושבים? ייבוש פירות מרוקן אותם משלושים עד שמונים אחוז מתכולת הוויטמינים ונוגדי-החמצון שלהם.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

5. האם ידעתם ש... על אף הפופולאריות של דולפינים, יש תרבויות בעולם – כמו יפן – בהן מקובל לצוד דולפינים למאכל? יש להם רק מזל שהם לא חיים תחת שלטון יווני קדום, כי היוונים העתיקים נהגו להוציא להורג כל מי שהרג דולפין, שכונה 'הדג הקדוש'.

6. האם ידעתם ש... על אף ששוויץ היא מדינה ניטרלית היא אחת המדינות המוכנות ביותר למתקפה אטומית? בשוויץ יש מספיק בונקרים עמידים לנשק גרעיני עבור כל תושבי המדינה.

7.  האם ידעתם ש... בימים בהם האינקוויזיציה היתה בשיא כוחה, גם החתולים היו קורבנות של פנאטיות נוצרית? האפיפיור אינוקנטיוס השמיני הכריז כי חתולים הם: 'יצורים של רוע' ואלפי חתולים הועלו על המוקד. הלהט הדתי הזה נעצר, עם זאת, כשפיצוץ אוכלוסין בקרב העכברים החל לגרום מגפות קשות.

תגיות:חתולים10 עובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה