חדשות בארץ

הכירו את השטרות החדשים: שבוע הבא אצלכם בארנק

ביום חמישי הבא יופצו השטרות החדשים לציבור הרחב. על שטר ה-20 יופיע דיוקנה של המשוררת רחל, ועל שטר ה-100 דיוקנה של המשוררת לאה גולדברג

  • כ"ח חשון התשע"ח
אא

בנק ישראל הודיע על הפצת השטרת החדשים לציבור הרחב החל מיום חמישי הבא, ה' בכסלו. מדובר בשטרות של 20, ו-100 ₪. השטרות יופצו אמצעות קופות הבנקים המסחריים, המכשירים האוטומטיים למשיכת מזומנים וסניפי חברת הדואר. הנגידה תמסור את השטרות החדשים ביום רביעי לידי נשיא המדינה, ראובן ריבלין, באירוע שייתקיים במשכן הנשיא בירושלים.

על השטר שערכו 20 ₪ יופיע דיוקנה של רחל המשוררת (בלובשטיין), צבעו אדום ואורכו 129 מ"מ. על השטר החדש של 100 שקלים יופיע דיוקנה של המשוררת לאה גולדברג, צבעו כתום ואורכו 143 מ"מ.

מבנק ישראל נמסר: כי "השטרות החדשים, ככל שטרות הסדרה החדשה, מציגים סטנדרטים מתקדמים של ביטחון, חדשנות ונגישות ומשולבים בהם מגוון סימני ביטחון נגד זיופים. לטובת אוכלוסיית העיוורים ובעלי לקויות הראיה נבדלים עריכי השטרות בסדרה החדשה באורכם (הפרש של 7 מ"מ בין עריך לעריך), ומשולבים בהם סימנים ייעודיים המאפשרים לזהותם".

עוד הוסיפו: "השטרות הישנים (שערכם 20 שקל ו-100 שקל), אשר עודם משמשים את הציבור כיום, ימשיכו לשמש הילך חוקי למשך מספר שנים, והם יהלכו במחזור במקביל לשטרות החדשים. הואיל ומהלך ההחלפה הוא הדרגתי, הציבור אינו נדרש לבצע בשלב זה כל פעולה להחלפת השטרות, וכאשר אלו יופקדו בבנק ישראל על ידי התאגידים הבנקאיים, הם יוחלפו בהדרגה בשטרות מהסדרה החדשה".

"בנק ישראל פעל במשך החודשים האחרונים ליידע ולהדריך את החברות והגופים העיקריים המשתמשים במזומנים במשק, אודות הכנסתם הקרובה למחזור של השטרות החדשים ואופן השימוש בהם. בנוסף, מסר בנק ישראל מבעוד מועד דוגמאות של השטרות לבנקים, ליבואנים של מנגנוני מכונות אוטומטיות ולחברות המפעילות מכונות אלו. מסירת דוגמאות השטרות נעשתה למטרת כיול והתאמה של המכונות לשטרות החדשים. גופים המפעילים מכונות אוטומטיות אשר טרם סיימו את הליך ההתאמה של המכונות לשטרות החדשים, נדרשים לעשות זאת בהקדם".

תגיות:שטרותבנק ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה