סיפורי אמונה

הקבצן הרגיש כבתוך חלום: מעולם לא זכה לנוחות כזו

"אנו מצטערים, אך מה שלא קונים למטה כבר אי אפשר לקנות למעלה". מוסר השכל עצום מקבצן ודיילת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מעשה שסיפר הגאון הגדול הרב פאם זצ”ל, מגדולי ישראל באמריקה, הוא בעל מסר עצום בעבורינו: "לאוזניו של קבצן עני שפרנסתו היתה דחוקה עד מאוד, הגיעה שמועה שישנה הזדמנות פז להרוויח סכום כסף נכבד בארה"ב", פותח הרב פאם בדבריו.

"ידידנו הקבצן אסף וצירף פרוטה לפרוטה, עד שהצליח לצבור סכום כסף הגון שבאמצעותו יוכל לרכוש כרטיס טיסה הלוך ושוב לארה"ב, וגם יישאר לו חלק נכבד לצורך שהותו שם במשך מספר ימים. היום המיוחל הגיע, הקבצן, שזו לו הטיסה הראשונה בחייו, עלה במדרגות המובילות אל תוך המטוס. נכנס והתיישב במושב הראשון שנקלע לידו, בחושבו שדרכו של מטוס כדרכו של אוטובוס, אך לא ידע הוא שהמקום שבחר לשבת, לא היה פחות מאשר במחלקה הראשונה.

"מיד כשהתיישב על מושבו נפלטה מפיו אנחת רווחה. מעולם לא זכה לחוש נוחות שכזו בשום מושב או ספה שישב עליהם אי פעם. לאט לאט החל להכיר את כל מנגנוני הנוחות המותקנים לרווחתם של הטסים במחלקה הראשונה. החל מהמזגן המיוחד, הנעימות המיוחדות המושמעות באוזניות המותאמות לכל נוסע, המושבים והידיות המתכווננות. הכל היה בשבילו חדש וכעין חלום", מתאר הרב פאם במתק שפתיו.

"פסגת הנאותיו בטיסה זו, הגיעה לשיאה בזמן חלוקת ארוחת הצהריים. האוכל המהביל וריחו הנודף עשוהו כשיכור, סעודה מעין זו לא טעם מעולם. והנה, אך קיבל את מנתו וכבר היה ראשו ורובו טמונים בתוך צלחתו.

"כאשר הגיעה הדיילת וביקשה ממנו באדיבות לראות את כרטיסו. מה גדולה הייתה תדהמתו כשהודיעה לו שמקומו אינו אלא בירכתי המטוס במחלקה הפשוטה. ידידנו לא איבד את עשתונותיו. על חוויה כה מיוחדת אינו מוכן לוותר בשום אופן. הוא החליט בהחלטה נחושה שאת כל הכסף ששמר להוצאות הדרך מוכן הוא להשקיע בשביל להמשיך בטיסה מיוחדת זו.

"פנה הוא לדיילת ואמר לה: 'הנני מבין שטיסה במחלקה זו עולה שלושת אלפים דולר, הנה לך אלפיים דולר נוספים מלבד האלף שכבר שילמתי, ואני מבקש שתאפשרו לי להמשיך את טיסתי במחלקה זו'. או אז ענתה לו הדיילת: 'אנו מצטערים, אך מה שלא קונים למטה כבר אי אפשר לקנות למעלה..."

מסיים הרב פאם את דבריו: "רבותי! מה שאפשר לקנות למטה אי אפשר כבר לקנות למעלה... כאן, למטה, בעולם הזה יש בכוחנו לאגור מצוות ומעשים טובים, דקה נוספת של לימוד תורה, רגעים של מחשבה, אמונה, מעשים נפלאים של התגברות על היצר. זכרו תמיד: מה שלא קונים למטה – כבר אי אפשר לקנות למעלה"...

באדיבות אתר 'דרשו'.

תגיות:מטוססיפורי צדיקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה