חדשות בארץ

הדריכות בעוטף עזה נמשכת: רמת הכוננות – בשיאה

שלושה אתרי טיולים בעוטף עזה נסגרו, תושבי היישובים הסמוכים לגבול הדרומי מקבלים מדי יום הוראות בטיחות

  • כ"ו חשון התשע"ח
סוללת כיפת ברזל במרכז הארץ השבוע (צילום: פלאש 90)סוללת כיפת ברזל במרכז הארץ השבוע (צילום: פלאש 90)
אא

רמת הכוננות בעוטף עזה בשיאה: תושבי היישובים הסמוכים לרצועת עזה מודאגים מהמצב ועוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות. מדי יום יוצאות לתושבים המקומיים הוראות בטיחות לנוכח החשש מפעולת נקם של הג'יהאד האיסלאמי.

התושבים הונחו שלא להתאסף או להסתובב בנקודות גבוהות מול גדר הגבול על מנת שלא ליצור "מטרות" לארגוני הטרור, והערכות מצב מתקיימות מדי יום ביישובים, תוך שמירה על קשר ישיר עם צה"ל. מעבר לכך, אין כרגע הנחיות מיוחדות לתושבים, והחקלאים מביניהם אף הורשו לעבד את שדותיהם הצמודות לגדר, אך עושים זאת תוך תיאום מלא עם צה"ל.

בצה"ל נערכים לכל אפשרות של פיגוע נקמה ואוסרים על אזרחים להגיע קרוב לגבול. כן נפרסו סוללות כיפת ברזל בדרום הארץ, במרכזה ובגוש דן.

נוסף על כך, שלושה אתרי טיולים בעוטף עזה נסגרו בעקבות הערכת מצב. האתרים שנסגרו הם: גבעת הפעמונים, גבעת נזמית ואנדרטת חץ שחור.

ארגון הג'יהאד האיסלאמי שאיבד 14 מחבלים בתקיפת מנהרת הטרור ההתקפית, העלה את הכוננות לרמה הגבוהה ביותר. הארגון אף שיגר איומים נזעמים לעבר ישראל. בעיתון "אל חיאת", היוצא לאור בלונדון, צוטטו אתמול גורמים שאמרו כי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי עוקבת באדיקות אחר תנועת תושבי עוטף עזה תוך שימוש במשקפות ומנגנוני צילום. לפי הגורמים, המעקב כולל תנועה ברחובות היישובים.

במקביל, בישראל הוציאו סרטון אזהרה חריג בערבית, ובו מזהיר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, כי ישראל תגיב בחומרה על כל מקרה של פגיעה בריבונותה.

בתוך כך, נציין את דבריו של הגראי"ל שטיינמן, שביקש מהציבור להתחזק בתורה ובחסד בתקופות ביטחוניות מתוחות. כה דבריו: "פשוט שהבורא יתברך שמו, ברא העולם להטיב עם בריותיו, וכי יעלה על הדעת שברא בריאה להרע להם, אבל תפקידו של האדם בזמנים כאלו לפשפש במעשיו, ולב יודע מרת נפשו מה עליו לתקן".

בין היתר קורא הרב שטיינמן להתחזק בתורה ובמעשי חסד עם הזולת. "ואולי כדי לעורר זכות הרבים אפשר להציע שיתחזקו בפרט בתורה וחסד, ונזכה כי ע"י זה יתעורר רחמי שמים עלינו ולא ישמע עוד ושבר בגבולנו".

עוד ראוי להזכיר את הוראתם של גדולי ישראל, לומר מדי יום את פרקי התהילים פ"ג, ק"ל, קמ"ב, ולהוסיף את תפילת 'אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה ובשביה'.

תגיות:עזהכיפת הברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה