חדשות בארץ

צה"ל הרס את בית המחבל שרצח שלושה בהר אדר

ביתו של המחבל מחמוד אחמד אל-ג'מל מהכפר בית סוריכ פוצץ הלילה על ידי כוחות הביטחון

  • כ"ו חשון התשע"ח
נשקים שנתפסו (צילום: דובר צה"ל)נשקים שנתפסו (צילום: דובר צה"ל)
אא

כוחות צה"ל בשיתוף לוחמי משמר הגבול והמנהל האזרחי פוצצו הלילה (רביעי) את ביתו של המחבל מחמוד אחמד אל-ג'מל מהכפר בית סוריכ, שביצע את פיגוע הירי בהר אדר ביום ה-26 בספטמבר 2017.

בפיגוע הקשה, שבוצע בעמדת הבידוק בכניסה להר אדר, נרצחו שלושה: לוחם משמר הגבול, רב-סמל ראשון סולומון גברייה, והמאבטחים יוסף עותמאן ואור אריש הי"ד.

המחבל, שחוסל במקום האירוע, בן 37 מבית סוריכ, החזיק בהיתר עבודה חוקי למרחב התפר באזור יהודה ושומרון. למחבל, אב לארבעה, אין עבר ביטחוני. האקדח שבאמצעותו ביצע את הפיגוע הוא נשק תקני שנגנב ב-2003. שבועות ספורים לפני הפיגוע ברחה רעייתו של המחבל לירדן, תוך שהיא משאירה לו לגדל את ארבעת ילדיהם.

כמה דקות לפני הפיגוע הוא שלח לה הודעה דרך המסנג'ר בפייסבוק וביקש להתנצל: "תשתפי את ההודעה הזאת בעמודי כדי להשקיט את מצפונך. את היית אשתי הטובה ואם רחומה, ואני הייתי בעל גרוע בהתנהגותי אלייך. אני אומר בדעה צלולה: לְמה שתראו מחר אין שום קשר לאשתי, ואני מעניק לה את מלוא זכויותיה. אני מבקש ממך לסלוח לי ומבקש ממך לגדל את הילדים".

נוסף על פיצוץ ביתו של אל-ג'מל, פעלו כוחות צה"ל בזירות נוספות ביהודה ושומרון. במהלל סריקות לאיתור אמצעי לחימה בכפר יטא וכפר א-רם נתפסו שני כלי נשק מתוצרת עצמית ושני אקדחים.

בכפר עבידה נתפסו אלפי שקלים שהיו מיועדים לשימוש לצורכי טרור. מצה"ל נמסר כי "פעילות זו מצטרפת לפעילויות הרבות של צה"ל כחלק מהמאבק בהעברת כספים המשמשים לטרור". כמו כן נעצרו שני מבוקשים בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר.

תגיות:צה"להר אדרמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה