חדשות בארץ

גבאי: "אנחנו יהודים, ואנחנו כן צריכים לדבר על הערכים היהודיים שלנו"

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי: "הכול מתחיל בתורה שלנו, בהלכות שלנו ובדברים הבסיסיים, אנחנו צריכים להיות גאים בזה"

  • כ"ה חשון התשע"ח
יו’’ר המחנה הציוני, אבי גבאי (צילום: פלאש 90)יו’’ר המחנה הציוני, אבי גבאי (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי אמר אמש (שני) בפגישה עם סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע כי "השמאל שכח מה זה להיות יהודי". מדובר באמירה זהה לאמירתו של נתניהו ב-1997, שחוללה אז סערה ציבורית ופוליטית.

את המשפט שהפך למטבע לשון השמיע נתניהו באוזניו של הרב יצחק כדורי לפני 21 שנה. הטלוויזיה קלטה את המשפט ופרסמה אותו. כה אמר נתניהו ב-1997: "אנשי השמאל שכחו מה זה להיות יהודים. הם חושבים שאת הביטחון שלנו הם ישימו בידי ערבים – ערבים ידאגו לנו. איפה נשמע דבר כזה".

בהתייחסו לדברים שהטיח נתניהו כלפי השמאל, המשיך גבאי ואמר כי "אנשים חשים שאני מתקרב יותר לערכים היהודיים. אנחנו יהודים, חיים במדינה יהודית. אני חושב שאחת הבעיות של חברי מפלגת העבודה, ברצינות, זה שהיא התרחקה מזה. נתניהו אמר ב-97' לרב כדורי והטלוויזיה קלטה את זה. הוא אמר לו 'השמאל שכח מה זה להיות יהודי'. מה השמאל עשה כתגובה לזה? שכח מה זה להיות יהודי. כאילו אומרים את זה עלינו, 'אנחנו עכשיו רק ליברלים'. זה לא נכון, אנחנו יהודים ואנחנו כן צריכים לדבר על הערכים היהודיים שלנו".

גבאי אמר עוד בהקשר זה כי "הערכים היהודיים שלנו הם הבסיס לכל הדור שקם אחר כך. אנחנו יהודים ואנחנו כן צריכים לדבר על הערכים היהודיים שלנו. אני אומר באחריות, הכול מתחיל בתורה שלנו, בהלכות שלנו ובדברים הבסיסיים, אנחנו צריכים להיות גאים בזה. יש כאלה שאומרים 'צריך להיות חילוני קיצוני'. אני מכבד כל דרך".

תגיות:יהדותאבי גבאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה