סיפורי אמונה

הרב קנייבסקי הדהים את השואל: "ייתכן שהזוג נפקד בתאומים בזכותך"

"מי יודע אם לא כל מה שנולדו להם ילדים, זה בזכות שנדרת ללמוד בכולל". סיפור נפלא על כוח התורה שפוקד עקרות

בעיגול: הרב חיים קנייבסקי (צילום: פלאש 90)בעיגול: הרב חיים קנייבסקי (צילום: פלאש 90)
אא

המגיד הנפלא הרב שלמה לוינשטיין מספר את הסיפור המופלא הבא, הממחיש עד כמה גדול הוא כוח התורה שפוקד עקרות.

"סיפרתי פעמים רבות את הסיפור על אותו זוג שלא היו להם ילדים במשך עשרים שנה. הם התגוררו בחו"ל, והחליטו לעלות לארץ ישראל, שכפי שמובא ברש"י, הישיבה בה היא סגולה לבנים. עם זאת, לאחר שלוש שנים נוספות של ישיבה בארץ – לא חל שום שינוי במצבם", מספר הרב לוינשטיין.

"ידיד מחו"ל, שפגש בהם והתעניין בשלומם, ושמע מפיהם כי הם עדין מצפים, מתפללים ומקווים לישועה, אמר להם: 'די לכם להצטער! אם במשך עשרים ושלוש שנים לא נפקדתם – כבר לא יהיו לכם ילדים… יש הרבה זוגות בלי ילדים שממשיכים לחיות… יש עוד מצוות בתורה שאפשר לקיים'"...

"וכאן המקום להדגיש שהאיש לא התכוון, חלילה, לרעה. הוא פשוט ראה את פניהם הנפולות ואת עיניהם הכבויות, וביקש לנחם ולעודד אותם, ולנסוך בהם כוחות מחודשים להמשך החיים", ממשיך הרב לוינשטיין.

"כשחזר הידיד לחו"ל וסיפר לאשתו על כל השיחה, היא גערה בו: 'מדוע היית צריך להתערב בעניינים של אחרים?', השיב בעלה: 'אם היית רואה את פניהם המסכנות, גם את היית אומרת להם את אותם הדברים', שאלה האישה: 'ומנין לך שלא יהיו להם ילדים?', 'התחלת גם את? לא יהיו להם! נקודה. אם במשך עשרים ושלוש שנים לא נולדו להם ילדים – כבר לא יהיו להם לעולם!' אמר הבעל בתוקף.

'ואם כן?', שאלה הרעיה. 'את יודעת מה? אם יהיו להם ילדים – אני סוגר את העסק שלי בחו"ל, עולה לארץ ישראל, והופך להיות אברך כולל, טוב לך?' 'מעולה לי', השיבה האישה.

"אחרי שנתיים נוספות של המתנה ותפילה, נולדו להם, בסיעתא דשמיא, תאומים: בן ובת. 'ותהום כל העיר'. איזו שמחה… רק אדם אחד נכנס ללחץ…", מתאר הרב לוינשטיין.

"הוא עלה על המטוס הראשון לארץ ישראל. מנמל התעופה נסע במונית ספיישל לרבי חיים קנייבסקי, ובפיו שאלה: "כבוד הרב! כך וכך הוה מעשה, וכך וכך אמרתי, מה עלי לעשות?"

'מה השאלה? תקיים את מוצא פיך!', השיב לו גדול הדור.

'כבוד הרב! האם אפשר לעשות התרת נדרים?, שאל היהודי בתקווה.

'לא! הנדר שנדרת הוא בגדר 'נדרי מצוה' שאין להתירם!', פסק הרב קנייבסקי.

'האם אפשר לעשות שליח, שילמד במקומי בכולל, ואני אתמוך בו בכל צרכיו, מכף רגל ועד ראש?', ניסה היהודי את מזלו.

'זה דווקא רעיון טוב לעשות שליח, אבל נעשה אותו בכיוון ההפוך: אתה תלמד בכולל, ואותו תשלח לנהל את עסקיך', הציע הגר"ח בתגובה, ואז הוסיף ואמר: 'מי יודע אם לא כל מה שנולדו להם ילדים, זה בזכות שנדרת ללמוד בכולל!'...

"רבותי", קורא הרב לוינשטיין מנהמת ליבו. "הרי זה פלאי פלאים! היהודי הזה עוד לא התחיל ללמוד. הוא, בסך הכל, קיבל על עצמו להתחיל. וכבר, בזכות התורה, נפקדה העקרה. זהו כוח התורה שפוקד עקרות. הוא אשר אמרנו: לימוד התורה הוא ה'חמצן'! הוא הנותן חיות לכל העולם! הוא הפוקד עקרות, והוא המרפא ממחלות! אין חשוב ממנו!", מסיים הרב לוינשטיין את דבריו.

איך נדע שהתורה באמת ניתנה משמים?

עובדות מרתקות על מצוות לימוד תורה

תגיות:נדרהרב חיים קנייבסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה