חדשות יהדות

מרגש: נפתחה הישיבה הראשונה ברפובליקה המוסלמית

"אני שמח מאוד על פתיחת מרכז התורה בקאזאן, זוהי זכותו וחובתו של כל עם. ואני בטוח שכל אדם שייכנס לבית המדרש - יוכל לצאת משם רק אדם טוב יותר": נפתחה הישיבה הראשונה ברפובליקה המוסלמית טטארסטן, ברוסיה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רבה הראשי של רוסיה עומד גם הפעם בראש צעד מרשים ויוצא דופן: פתיחת ישיבה חדשה ברפובליקה המוסלמית של רוסיה במחוז טטארסטן'. "המרכז ללימוד תורה" זהו שמה של הישיבה החדשה שתיפתח בעיר הבירה של הרפובליקה 'קאזאן' - המונה כיום כאלף יהודים. למעמד המרגש הגיעה משלחת נכבדים הכוללת את רבה הראשי של רוסיה הרה"ג בערל לאזאר, הרב אלכסנדר ברדה והנגיד ר' דוד אמינוב. 

לאחר תפילת המנחה שנערכה במקום הפתיעה משלחת לא צפויה שכללה את נשיא הרפובליקה רוסטאם מיניחנוב, ראש העיר ונציגי הממשל - שהגיעו לחלוק כבוד למעמד ההיסטורי ברפובליקה. חלקם נשאו את דבריהם ואמרו כי השפעתה הגדולה של הקהילה היהודית במקום היא דבר מעורר התפעלות, וכי כל פעילות שלה תקודם בברכה ובכבוד על ידי השלטון המקומי. 

נשיא הרפובליקה הגוי שאל שאלות רבות במהלך דברי התורה וההסברים ההיסטוריים שנשאו הרב בערל ונכבדיו, וניכר היה כי הוא מכבד עד מאוד את הדת היהודית על אמונתה ומנהגיה. כשהרב לאזאר תיאר בפרוטרוט את חשיבות לימוד התורה עבור יהודים בכל גיל - אמר נשיא הרפובליקה כי הוא "עדיין תחת הרושם העז של הדברים הנפלאים ששמעתי מהרב. הקהילה היהודית מהווה דוגמה לכולנו, איך צריך להתייחס לשימור המסורת והערכים שנמסרים ונשמרים בקפדנות מדור לדור. 

"אני שמח מאוד על פתיחת מרכז התורה בקאזאן, זוהי זכותו וחובתו של כל עם. ואני בטוח שכל אדם שייכנס לבית המדרש - יוכל לצאת משם רק אדם טוב יותר", סיכם הנשיא. 

תגיות:רוסיהיהודיםמוסלמיםישיבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה