חדשות בעולם

מזרח תיכון רועד: מאות הרוגים ואלפי פצעים בעקבות רעידת האדמה בגבול עיראק - איראן

רעידת אדמה בעוצמה 7.3 הורגשה בגבול איראן-עיראק. לפחות 328 בני אדם נהרגו. הרעש הורגש בכל רחבי הים התיכון

  • כ"ד חשון התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בשעה 20:18 אמש (ראשון) רעדה האדמה בגבול עיראק-איראן והיא הורגשה בכל רחבי המזרח התיכון.

הרעידה, בעוצמה של 7.2, גרמה לנזק עצום באיראן: קרוב ל-400 הרוגים, מעל 2,500 פצועים ולכודים רבים. גם בעיראק נהרגו ונפצעו. מניין ההרוגים והפצועים צפוי לעלות בזמן שעדיין לא ברור כמה נפגעים יש מתחת להריסות. כוחות החילוץ מנסים בשעה זו לחלץ את הלכודים.

מספר ההרוגים והפצועים באיראן גבוה משמעותית מזה של עיראק, שעדיין לא פרסמה מניין עדכני. לפי דיווחים בעיראק, ישנם שישה הרוגים ועשרות פצועים בלבד בזמן שבאיראן מאות נהרגו ומניין הפצועים מתקרב ל-2,500.

מקור הרעידה הוא בגבול איראן-עיראק, שם היא הורגשה בעוצמה 7.2. עומק הרעידה מוערך ב-10 קילומטרים לפחות. רעידת האדמה הורגשה בכל רחבי המזרח התיכון: איחוד האמירויות, טורקיה, בגדד וישראל. תושבים רבים בתל אביב, חולון, ראשל"צ, פתח תקווה, קריית אונו, גני תקווה, רחובות חיפה ובאר שבע דיווחו כי חשו היטב את רעידת האדמה.

חשוב לזכור כי איראן הינה אחת המדינות העוינות ביותר לישראל. באיראן שולטת תפיסה האנטי–יהודית והאנטי–ציונית, והם מכחישים במוצהר את השואה וקוראים להשמדתה של מדינת ישראל. איראן תומכת כלכלית ומוראלית בארגונים כחמאס וחזבאללה, החולקים עמה את אותה האידאולוגיה. מבחינת ישראל, איראן נחשבת למקור כמקור העיקרי לסכנה הקיומית שלה ואיום ממשי על תהליך השלום ועל יציבות האזור בכלל.

החל מסוף שנות ה-90 עמדו יחסי ישראל איראן בצל התפתחות תוכנית הגרעין האיראנית והפעילות הישראלית למניעת הגעת נשק גרעיני לידי איראן. בתקופה האחרונה פועלת איראן ליצור בסיס צבאי בסוריה, תוך תקווה "לשבת על הגדר" בגבול ישראל, על ידי חיזבאללה הפועל בלבנון.

בעניין רעידת האדמה, חשוב לציין את דברי הגמרא, המסבירה שרעידת אדמה נגרמת כתוצאה מחורבן בית המקדש וגלות ישראל. כה מובא במסכת ברכות: "רעידת אדמה מהו, בשעה שהקדוש ברוך הוא זוכר את בניו ששרויים בצער בין אומות העולם מוריד שתי דמעות לים הגדול וקולו נשמע מסוף העולם ועד סופו והיינו גוהא".

מתעניינים במשמעותה של רעידת אדמה ביהדות? לחצו כאן.

תגיות:איראןהרוגיםרעידת אדמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה