חדשות בארץ

נס בהדסה: בת 3 עברה ניתוח להסרת בלוטת תריס, וניצלה מסרטן

הדסה הר הצופים: בת 3 שעברה ניתוח להסרת בלוטת התריס - ניצלה מהתפרצות של סרטן אלים, לאחר שנמצא כי היא נושאת מטען גנטי שעתיד להביא בוודאות להתפרצות המחלה. "אני מודה מדי יום לקדוש ברוך הוא ששלח לי את המלאכים השומרים האלה בהדסה", אמר האב לאחר שבתו עברה את הניתוח בהצלחה

האב עם בתו שניצלה בנס (צילום: דוברות הדסה)האב עם בתו שניצלה בנס (צילום: דוברות הדסה)
אא

הדסה הר הצופים: בת 3 שעברה ניתוח להסרת בלוטת התריס - ניצלה מהתפרצות של סרטן אלים, לאחר שנמצא כי היא נושאת מטען גנטי שעתיד להביא בוודאות להתפרצות המחלה, זאת היות ואביה בן ה-30 מתמודד כעת עם סרטן נדיר. המחלה אובחנה בימים האחרונים אצל אבי הילדה יונתן (שם בדוי) וכאשר בני משפחתו עברו את הבדיקה הגנטית - התברר כי אותה בעיה מתרחשת במערכת האנדוקרינית של בתו בת השנה. "יותר קשה מלגלות שאני עצמי חולה בסרטן מאוד נדיר, היה לגלות כי המחלה גנטית ושהתינוקת שלי אף היא נשאית של הגן", משחזר יונתן כיום. 

או אז החל יונתן לבחון את דרכי הטיפול שעומדות לרשותם, והגיע לרופאי הדסה - ד"ר סימונה גלסברג, פרופ' דוד גרוס ופרופ' חגי מזא"ה - שמתמחים בטיפול בגידולים נוירו-אנדוקריניים. הצעד הראשוני בו נקטו הרופאים היה לשלוח את התינוקת לניתוח מניעתי. "היה ברור כי הילדה תחלה בסרטן מדולרי של בלוטת התריס בשלב מוקדם", מסבירה ד"ר גלסברג. "בשל גילה והרגישות הגבוהה, הצוות הרב תחומי התכנס והוחלט להפנות את הפעוטה לניתוח מניעתי בה תוסר בלוטת התריס שלה".

משמעות הדבר היא שהפעוטה תזדקק לטיפול תרופתי למשך כל חייה, אך בהדסה מייחסים לניתוח הצלחה רבה שכן כעת לא תצטרך הפעוטה להתמודד עם השלכותיה הקשות של מחלת הסרטן. "למרות שבהדסה מבוצעים מעל למאה ניתוחים לבלוטת התריס מדי שנה, ניתוח בילדה כה קטנה תמיד מאתגר", אמר פרופ' מזא"ה. 

לאחר ששוחררה הפעוטה לביתה כשהיא במצב יציב, אמר אביה: "אני מודה מדי יום לקדוש ברוך הוא ששלח לי את המלאכים השומרים האלה בהדסה. הדרך שלי ושל הבת שלי עוד ארוכה, אבל אני אומר תודה לא-ל ואני אופטימי. יש לי רופאים מעולים, משפחה מדהימה ובעיקר אישה חזקה ומיוחדת שלא הסכימה שנוותר או נוריד את החיוך בדרך - אפילו לשנייה".

תגיות:סרטןהצלהנסילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה