חדשות בעולם

חשש בישראל: האם האיראנים יתמקמו בסוריה ובלבנון?

האיראנים על הגדרות: בישראל חוששים מהתמקמות צבא איראן בסוריה. המתח גובר על רקע חדירת כלי טיס בלתי מאויש לתוך שטח ישראל

  • כ"ג חשון התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

כלי טיס בלתי מאויש חדר מסוריה לאזור המפורז בגולן. בתגובה, מערך ההגנה האווירית של צה"ל יירט אותו, כאשר מטוסי קרב חגו באזור. מדובר היה בכלי ששייך למשטר אסד ולא לחיזבאללה והוא נועד לצורכי איסוף.

חדירת כלי הטיס, החמישי בשנים האחרונות, מטרידה מאוד את ישראל על רקע התבססותה של איראן בסוריה. בשנה האחרונה מקימה איראן בסיס קבע בסוריה. מתמונות לוויין שצולמו 14 קילומטרים מהבירה דמשק — מרחק של 50 קילומטרים מרמת הגולן — עולה שבאתר נבנו יותר מ-24 מבנים. לפי הדיווח ב-C.B.B, כמה מהמבנים הוקמו בחודשים האחרונים.

מדובר ב-24 מבנים נמוכים שמיועדים כל הנראה לאכלס חיילים ולאחסן כלי רכב. מומחים שונים העריכו שניתן יהיה להציב כ-500 חיילים במקום. על פי גורמי מודיעין מערביים, הבסיס האיראני מוקם במקום ששימש בעבר את הצבא הסורי, והוא צפוי לשמש בפועל לוחמים שיעים ממדינות שנטען שפועלות בסוריה.

בישראל חוששים מאוד מכך שאיראן, שנחשבה עד היום לאיום מרוחק יחסית, מתקרבת באופן משמעותי לגבולותיה. בעקבות הפרסומים על הבסיס שמקימה איראן בסוריה, אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן כי "ישראל לא תאפשר התבססות של הציר השיעי בסוריה כבסיס פעולה קדמי".

במקביל, בסוף השבוע נרשמה מתיחות שיא בין סעודיה ללבנון. ראש הממשלה הלבנוני סעד אל-חרירי התפטר באופן מפתיע כשהוא שוהה בסעודיה. מקורביו טוענים כי הסעודים אילצו אותו להתפטר והם כולאים אותו כעת בתנאי מעצר בית.

על רקע הניסיונות האיראנים להתבסס בסוריה ודרך חיזבאללה גם בלבנון, המתיחות בין איראן לסעודיה מטרידה מאוד את ישראל.

תגיות:איראןלבנוןסוריהכלי טיס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה