חדשות בארץ

אחת ההשלכות של חוק השקיות: צמיחה אדירה במכירת שקיות אשפה

אחת ההשלכות של חוק השקיות: צמיחה אדירה במכירת שקיות אשפה כמעט שנה שהצרכנים נדרשים לשלם 10 אג' על שקיות בסופר. האם הישראלים ממהרים לעשות זאת, ומה ההשלכה בנוגע לרכישת שקיות אשפה? הנתונים נחשפים

  • כ"ג חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חברת סטורנקסט, המנתחת את נתוני הקופות ברשתות המזון ובמרכולים, מציגה נתונים מפתיעים אודות חוק השקיות: מאז נכנס החוק לתוקף לפני כמעט שנה (ינואר 2017), חל גידול משמעותי במכר הכמותי של שקיות האשפה.

על פי הנתונים, באוגוסט 2017 מכירות שקיות האשפה הגיעו לשיא כמותי של 30.6 מיליון שקיות ובאוקטובר האחרון הן עמדו על 29.2 מיליון שקיות אשפה. כל קטגוריית השקיות בסופרמרקטים צמחה בעקבות החוק בכ-56%. מדובר בצמיחה אדירה במספר השקיות שנמכרו לצרכנים.

עם זאת, יש לזכור כי צריכת השקיות בקופה, עליהם יש לשלם 10 אג', צנחה בעשרות רבות של אחוזים. עם כניסת החוק לתוקף, קמעונאים דיווחו כי הצרכנים הישראלים לא ממהרים לשלם 10 אג' על שקיות הגופייה שנמכרות בקופות.

הנתונים מתבססים על נתוני הקופות של כ-2,150 חנויות רשתות ארציות וסופרמרקטים פרטיים, מינימרקטים וחנויות נוחות, המהווים 80% משוק מוצרי הצריכה. הסקירה לא כוללת פארמים, פיצוציות ונתוני המגזר הערבי, וכן לא כוללת ירקות, פירות, סיגריות, קצביות ומוצרי מעדנייה.

עוד מצביעה החברה על נתונים נוספים בהיקף המכירות בחודשים ינואר – אוקטובר בשנת 2017 לעומת היקף המכירות בחודשים אלו בשנת 2016. על פי הנתונים, המכירות הכספיות בחודשים אלו השנה עלו ב-1.4% לעומת ינואר-אוקטובר 2016.

עוד עולה מהנתונים כי בשנת 2017 חלה עלייה שנתית של 1.4% במכירות הכספיות בעולם החלב, 1.8% עלייה במכירות הדגים והבשר וכן עלייה שנתית של 3.6% במכר נקניקים. ניכרת גם עלייה שנתית של 3.4% במכר הכספי של חטיפים, כשלעומת ספטמבר מדובר בעלייה של 9.4%. מכירות הסלטים אמנם בירידה שנתית של 1.3% - אבל בצמיחה חודשית של 10.9%.

במכירות הכספיות במוצרי טיפוח השיער, שמציגים עלייה שנתית במכר הכספי של 2.4%. מכר של מוצרי כביסה שבפרספקטיבה שנתית מציגים צמיחה של 1.8%.

תגיות:שקיותשקיות אשפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה