חדשות יהדות

נלחמים למען השבת: הצעת חוק חדשה תצמצם את חילולי השבת

סעיף חדש בחוק "שעות עבודה ומנוחה" מבקש לקבוע כי שר הרווחה יתחשב ככל שניתן במסורת ישראל

  • כ' חשון התשע"ח
(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

החוק הקיים נותן קדימות לשיקולים כלכליים וביטחוניים, והסעיף החדש יחייב את שר העבודה להתחשב "ככל שניתן במסורת ישראל". ההצעה מגיעה על רקע לחץ מבית על ח"כים בש"ס וביהודת התורה

הצעת חוק שמנסה לצמצם את חילולי השבת תונח ביום שני הקרוב על שולחן הכנסת. ההצעה זוכה לתמיכתם של המפלגות החרדיות וח"כים נוספים, והיא מבקשת להוסיף סעיף משמעותי לחוק עבודה ומנוחה.

על פי הצעת החוק, לסעיף בחוק שעות עבודה ומנוחה יתווספו המלים: "וכן יתחשב השר ככל שניתן במסורת ישראל", כך שניתן יהיה לאזן בין שמירת השבת לבין הפגיעה בכלכלה.

חוק שעות עבודה ומנוחה קובע, למרבה הצער, כי ניתן להעסיק עובדים בשבת אם שר העבודה משוכנע שהפסקת העבודה "עלולה לפגוע בהגנת המדינה או בביטחון הגוף או הרכוש, או לפגוע פגיעה רבה בכלכלה, בתהליך עבודה או בסיפוק צרכים שהם".

בכיר במפלגת יהדות התורה הסביר את הוספת המילים המשמעותיות: "אנחנו מכניסים את השבת למכלול השיקולים. עדיין יש לשר סמכות לאשר עבודות בשבת, אבל לא ייתכן שבמדינה יהודית לא תהיה התחשבות מינימלית בשמירת השבת".

מה הקשר בין שמירת השבת לברכה בכסף? מהו ההסבר לרלוונטיות של הלכות שבת גם היום? מה עונים למי שחש שעל אף רצונו, קשה לו להתחזק בשמירת השבת? הרב זמיר כהן בהרצאתו המרתקת והתמציתית עם כל התשובות:

תגיות:חילול שבתהצעת חוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה