חדשות בעולם

אל דאגה, הנשיא אובמה לא יצטרך לבזבז זמן על ספסל המושבעים

אובמה התייצב אתמול בבית המשפט בשיקגו, מעורר התרגשות בקרב מושבעים פוטנציאלים אחרים

  • כ' חשון התשע"ח
ברק אובמה (צילום: shutterstock)ברק אובמה (צילום: shutterstock)
אא

בארצות הברית, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, זה לא משנה אם אתה נשיא לשעבר או סתם אזרח פשוט, עשיר או עני, רווק מובטל או איש עובד עסוק שגם מגדל עשרה ילדים. לא משנה הסטאטוס האישי שלך – בכל מקרה אפשר לקרוא לך למלא את חובתך האזרחית ולהיות חלק מחבר מושבעים במשפט. בארצות הברית, כמו בארצות רבות אחרות, פסק דין וגזר דין במשפטים פליליים נקבעים בדרך כלל על ידי חבר מושבעים ולא על ידי השופט – אלא אם כן הפרקליטות הגיעה לעסקת טיעון עם הנאשם, כפי שקורה ביותר ויותר מקרים בשנים האחרונות. (עונש מוות, אם זאת, ניתן להטיל רק על ידי חבר מושבעים).

בהתאם למדיניות הזו, זו לא היתה הפתעה גדולה כשנשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה קיבל זימון לבית משפט בשיקגו. זימון ראשוני זה אינו למעשה מינוי לחבר מושבעים: השופט מזמן בדרך כלל מאגר גדול של אנשים, שמתוכם בוחרים את אלה הנתפסים כמתאימים ביותר – ואת אלה שלא היה להם תירוץ מספק להתחמק מהטרחה. גם הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש קיבל בעבר את הזימון הראשוני שלו, אבל לא נבחר, בסופו של דבר, להימנות על חבר המושבעים.

אובמה התייצב אתמול בבית המשפט בשיקגו, בה הוא רשום עדיין כתושב, כשקהל רב מתאסף סביב בית המשפט כדי לצפות בנשיא לשעבר. השופט טים אוואנס סיפר לאחר מכן במסיבת העיתונאים שאובמה עבר בסבלנות את תהליך המיון המלא, הכולל צפייה בסרט המסביר את תפקידו של המושבע, וכן חתם על ספרים לאנשים שביקשו זאת ממנו.

 השופט אוואנס החליט, עם זאת, לשחרר את אובמה לדרכו – לא לפני שמושבעים פוטנציאלים אחרים הציפו בהתרגשות את הרשתות החברתיות בתמונות של הנשיא לשעבר שהופיע פתאום לצידם.

תגיות:ברק אובמהנשיאארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה