חדשות בריאות

מחלת עור נדירה גורמת ליוני להיראות לבן. "לא מאמינים לי שאני אתיופי"

יוני בלאי מרחובות משתייך לעדה האתיופית, אולם בשל מחלת הוויטיליגו ממנה הוא סובל ושמעניקה לעורו גוון בהיר - אף אחד לא מאמין לו שהוא אכן נולד כאתיופי. "זה בסך הכול משהו חיצוני שהשתנה בי. אני חי ושלם והשלמתי עם המצב. השינוי הוא רק חיצוני, בפנים אני אתיופי גאה", הוא מדגיש

יוני בלאי (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של יוני בלאי)יוני בלאי (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של יוני בלאי)
אא

יוני בלאי (34) מרחובות משתייך לעדה האתיופית, אולם בשל מחלת הוויטיליגו ממנה הוא סובל ושמעניקה לעורו גוון בהיר - אף אחד לא מאמין לו שהוא אכן נולד כאתיופי. השינוי הפתאומי בגוון עורו החל לפני כ-12 שנה, בזמן ששירת כחייל במג"ב. לדבריו, הייתה זו תקופה קשה של פיגועים כנגד חיילים ואנשי ביטחון, והמחלה החלה לתת אותותיה בעקבות הלחץ שחש. "בעקבות החשיפה למראות הקשים האלה, הגוף שלי תקף את עצמו והעור איבד את הפיגמנטים שמשפיעים על צבעו", הוא אומר. 

בניגוד לשאר בני עדתו, גוון עורו של בלאי לבן - דבר שמצליח לבלבל את כל מי שלא מכיר אותו. "בהתחלה אנשים הרימו גבה ולא הבינו מה קורה לי", הוא משחזר. "מי שלא ראה אותי הרבה זמן, לא זיהה אותי. הסברתי להם שזו לא מחלה מדבקת, וזה בסך הכול משהו חיצוני שהשתנה בי. אני חי ושלם והשלמתי עם המצב. השינוי הוא רק חיצוני, בפנים אני אתיופי גאה".

ועדיין, רוב האנשים מתקשים להאמין לזה. "אנשים בדרך כלל לא מבינים איך זה יכול להיות. אבל אלו שאני מסביר להם שמדובר בוויטיליגו, נזכרים פתאום שיש להם קרוב משפחה שסובל מזה גם. ולאלו שלא מכירים, אני מסביר. אני אתיופי וגאה להיות אתיופי. זה שהחלפתי צבע לא אומר שאני מתבייש בעדה שלי או בתרבות שלי. אני מדבר באמהרית ומשתדל כמה שיותר".

ולמרות המחלה, יוני נישא ליפה - בת העדה האתיופית אף היא, ובימים אלו הם מצפים לילדם הראשון. "היא הכירה אותי בשם שלי וידעה שאני אתיופי. כשהכרנו סיפרתי לה על המחלה, אבל זה לא באמת שינה לה", הוא אומר. 

תגיות:אתיופיםעורמחלהנדירפיגמנטציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה