ונשמרתם

ונשמרתם: משפחה אכלה במסעדה, וחלתה בסלמונלה

משפחה שלמה, זוג הורים ו-6 ילדים, אושפזו בבית החולים כתוצאה מהידבקות בסלמונלה בעת אכילתם במסעדה. ככל הנראה האשמה חלה על הספק שמספק את המוצרים, ולא על המסעדה

  • י"ט חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משפחה שלמה, זוג הורים ו-6 ילדים, נדבקה בחיידק הסלמונלה כתוצאה מאכילה במסעדה. האם וילדיה אושפזו בבית החולים 'מעייני הישועה', במחלקות פנימית וילדים. ככל הנראה האשמה חלה על הספק שמספק את המוצרים, ולא על המסעדה.

אין זו הפעם הראשונה שיש דיווח ממרכז רפואי על משפחות שלמות שנדבקו בחיידק. לרוב מדובר במשפחות הצורכות ביצים שתוקפם עבר, או משפחות הרוכשות את הביצים ממקור לא מוסמך, או כתוצאה מאכילת גלידה או מיונז, המכילים ביצים, שהכינו בבית.

כמו כן, כתוצאה מהתערבות גורמים במרכז הרפואי 'מעיני הישועה', נתפסו ביצים אשר עליהן חותמות מזויפות, ששווקו בחנויות באזור בני ברק. לאחר פשיטת גורמי מודיעין במשרדי החקלאות והבריאות, נתפסו גם ביצים בעלי חותמות מזויפות, אשר בשלב זה מקורם לא ידוע.

כך נמסר מהיחידה למניעת זיהומים במרכז הרפואי 'מעיני הישועה': "חרף כל ההתרעות, עדיין קיים הרגל, שנשרש משום מה, בקרב משפחות רבות הרוכשות ביצים ממקור לא מוסמך אצל משווקים ניידים או בבתים פרטיים, ואשר יש חשש שאוחסנו בניגוד לתנאים הנדרשים במהלך שרשרת השיווק מהלול ועד לצרכן. ביצים אלו עשויים להיות נגועים בחיידק הסלמונלה, הגורם לסבל קשה מאוד לחולים בה".

כמו כן, סגן המנהל הרפואי במרכז הרפואי 'מעיני הישועה', ד"ר מנחם חיים ברייר, מוסר: "כבר לפני מספר שנים חתמו גדולי ישראל על פסק הלכה, האוסר להשתמש בביצים שאינם ממקור מוסמך ומורשה, ואשר יש עליהן חותמת רשמית. וכידוע אנו מצווים על מצוות ונשמרתם מאוד לנפשותיכם ו'חמירא סכנתא מאיסורא'. חשוב לזכור שזו הלכה לכל דבר ועניין. ההלכה אוסרת שימוש בביצים, שיתכן ולא הובלו ואוחסנו בכל התנאים הנדרשים". 

 יש לציין כי התסמינים להידבקות בסלמונלה הינם קשים מאוד, וכוללים: שלשולים, הקאות, חום גבוה וכאבים.

תגיות:מסעדהסלמונלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה