חדשות בארץ

דרמה בשערי צדק: המטופל התעורר מההרדמה, משך את הצינורית - ומת

תביעת ענק תוגש בימים הקרובים נגד בית החולים 'שערי צדק', לאחר שבני משפחתו של גבר בשנות ה-40 לחייו, טוענים כי במהלך ניתוח פגה השפעת ההרדמה שקיבל והגבר מת כתוצאה מכך שניסה לשלוף את צינורית ההרדמה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תביעת ענק תוגש בימים הקרובים נגד בית החולים 'שערי צדק', לאחר שבני משפחתו של גבר בשנות ה-40 לחייו, טוענים כי במהלך ניתוח פגה השפעת ההרדמה שקיבל והגבר מת כתוצאה מכך שניסה לשלוף את צינורית ההרדמה. 

הגבר פונה לבית החולים עם בעיות של קשיי נשימה, והתמוטט בחדר המיון כשעה לאחר שהגיע לשם. בצילום הרנטגן שנעשה לו מאוחר יותר גילו הרופאים כי הוא סובל מדלקת ריאות קשה. הוא הורדם והונשם באמצעות אינטובציה - צינור שהוחדר לקנה הנשימה שלו, בזמן שהרופאים ניסו לאבחן מהו הגורם לבצקות שנמצאו בריאותיו. 

בכתב התביעה שהגישו עורכי הדין אסף פוזנר ואתי ליבמן עפאים - נטען כי ביום הרביעי להרדמה, אחות הבחינה שהוא מראה סימני התעוררות והודיעה על כך לרופא - שפקד להגביר את מינון תרופת ההרדמה. בעת חילוף המשמרות של האחיות, נשמע לפתע צפצוף מוניטור מהחדר של החולה. כשאחת האחיות הגיעה לבדוק את מקור הצפצוף, היא ראתה את הנפטר יושב על מיטתו ומנסה להוציא את צינורית ההנשמה (טובוס). 

האחות מיהרה להזעיק את הרופא למקום, וזה מיקם מחדש את הצינור - אך למרבה הצער, לחץ הדם של הנפטר ירד והוא איבד את ההכרה. הצוות ביצע בו פעולות החייאה, אולם הללו כשלו ומותו נקבע במקום. לאחר מותו נקראה רעייתו אל המקום ושם אמר לה הרופא כי הוא "לא יודע מה קרה. פתאום המכשירים הפסיקו לעבוד".

כעת נשאלת השאלה כיצד הצליח הנפטר לשלוף בכוחות עצמו את צינורית ההנשמה, אם היה תחת מינון גבוה של סמי הרדמה? חוות דעת של מומחה שצורפה לכתב התביעה, טוענת כעת כי אחת האפשרויות היא שהצינור נסתם בהדרגה, וכתוצאה מקשיי הנשימה התעורר הנפטר וניסה להוציא את הטובוס.

בני המשפחה דורשים פיצוי על סך למעלה מ-2.5 מיליון ש"ח, אך בית החולים שערי צדק בתגובה: "נלמד את התביעה, ונגיב בבית המשפט".

תגיות:בית חוליםדרמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה