ונשמרתם

מהי המחלה המסתורית שתוקפת ילדים ב-22 שנים האחרונות, ואיך זה קשור לליצ’י?

מאמר שפורסם בכתב העת הרפואי Lancet מדווח על 'מחלה מסתורית' שתוקפת ילדים ב-22 השנים האחרונות, זאת בעקבות אכילת ליצ'י. מקרי התמותה של עשרות ילדים נגרמו ככל הנראה מרעלן קטלני שנמצא בפרי, וכעת מומחים מזהירים את ההורים להפחית את צריכת הפרי בקרב ילדים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מאמר שפורסם בכתב העת הרפואי Lancet מדווח על 'מחלה מסתורית' שתוקפת ילדים ב-22 השנים האחרונות, זאת בעקבות אכילת ליצ'י. מקרי התמותה של עשרות ילדים נגרמו ככל הנראה מרעלן קטלני שנמצא בפרי, וכעת מומחים מזהירים את ההורים להפחית את צריכת הפרי בקרב ילדים. 

על סמך בדיקות שנעשו, הרעלן המדובר ככל הנראה גורם לצניחה דרסטית של רמות הסוכר בגוף - דבר שמסכן את חיי הילדים ואף עלול לגרום לתמותה. את המחקר ביצעו הרופאים על ילדים מאזור מצופרפור שבהודו, בין החודשים מאי ליוני - חודשים שבהם דווחו עשרות מקרי מוות של ילדים, שאותם לא יכלו הרופאים להסביר. 

מחקר שנפתח לאחר מותם הצליח להוכיח שהמכנה המשותף לכל הילדים היה שהם התגוררו באזור שמאופיין בגידולי ליצ'י רבים, וככל הנראה צרכו אותו על בסיס יומיומי - לעתים במקום ארוחת ערב. 

"הרעלן שמצוי בליצ'י ומכונה היפוגליצין, גורם לעיכוב ביצירת הגלוקוז ותוצאותיו מרחיקות לכת. ראשית הסוכר בגוף צונח, לאחר מכן חווה הילד פרכוסים ואיבוד הכרה והתוצאה הסופית במקרים רבים היא מוות", מסבירים החוקרים. 

בתקופה זו, 400 ילדים אושפזו בבתי החולים עם תופעות זהות למה שתואר למעלה, וכ-40% מהם נפטרו. כעת טוענים החוקרים שיש להפחית בצורה משמעותית את צריכת הליצ'י בקרב ילדים, היות והמטען הגנטי שלהם מגיב בצורה קשה לרעלן הזה.

 

תגיות:מחלותילדיםליצ'י

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה