חדשות בארץ

לא תאמינו מה "המלאכיות מרעננה" עושות עם הבקבוקים שאתם זורקים לפח

שלוש תלמידות תיכון במיזם מרגש: איסוף בקבוקים למיחזור. בכסף שיצטבר מהפיקדון, הן מתכננות לקנות מתנות לילדים המאושפזים ב"בית לוינשטיין"

  • כ' חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שלוש תלמידות מתיכון "מטרו ווסט" ברעננה: קורין קשאני, אביה שריקי ולינור אדוט החלו השבוע במיזם מבורך ומרגש: הן תאסופנה בקבוקי פלסטיק ובפיקדונות שתקבלנה ירכשו מתנות שישמחו את הילדים המאושפזים ב"בית לוינשטיין".

תאריך היעד של השלוש הוא נר חמישי של חנוכה (כ"ט כסלו, 17 בדצמבר) אז הן מתכננות להגיע למחלקת הילדים בבית החולים, להדליק עם הילדים את נרות החנוכה ולשמח את ליבם במתנות.

קשאני מספרת כיצד נולד המיזם: "הרעיון הגיע אלי די במקרה", היא אומרת. "ישבתי בבית וראיתי בקבוק ריק על השולחן. חשבתי לעצמי איך בדיוק הבקבוק הזה יכול לעזור למישהו בעולם... ואז קפץ לי הרעיון להשתמש לפיקדון בדברים טובים".

השלב הבא היה בחירת בית החולים לוינשטיין, בו עובדת סבתה של קשאני. קשאני שיתפה את חברותיה הטובות במיזם, והן החלו לאסוף בקבוקים. בתוך יומיים הן אספו כמאה בקבוקים וכעת הן מנסות לגייס עוד.

בדף הפייסבוק שלה ביקשה קשאני מתושבי רעננה והסביבה לתרום בקבוקים ריקים למיזם. "בניגוד לתרומות המוכרות לכם, אנו לא אוספות תקציב למתנות באמצעות כסף אלא באמצעות בקבוקים", כתבה קשאני. "עם הפיקדון שנקבל עליהם נקנה את המתנות לילדים. בכך, מעבר למצוות התרומה – נתרום גם לאיכות הסביבה".

בשיחה ל-mynet הסבירה קשאני כי שאר התלמידים בבית הספר נענו בהתלהבות לפרויקט. והמנהל, אמנון בר נתן, אף הגדיל לעשות ופנה לתאגיד המחזור אל"ה. "ברגע שנאסוף 1,200 בקבוקים, התאגיד התחייב להביא כלוב לבית הספר", היא אומרת. "בינתיים אנחנו אוספות בקבוקים ממסעדות ומבתים פרטיים.

קשאני מוסיפה כי הן מקוות להרחיב את המיזם ולתת מתנות גם לילדים הלומדים ב"בית איזי שפירא". לדבריה, "אנחנו מאמינו שככל שנשמח יותר אנשים, כך יותר אנשים יתרמו".

תגיות:מתנותבקבוקיםמיחזור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה