חדשות בארץ

חוטובלי במתקפה נגד הרפורמים: "רוקנו את התוכן מבפנים"

במהלך כנס בארה"ב השמיעה סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, דברים נוקבים על הקהילות היהודיות הלא אורתודוכסיות: "רוקנו את התוכן מבפנים"

  • י"ח חשון התשע"ח
בעיגול: ציפי חוטובלי (צילום: פלאש 90)בעיגול: ציפי חוטובלי (צילום: פלאש 90)
אא

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, הגיעה לכנס ארגון IAC, ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית בוושינגטון, זאת בעקבות משבר האמון בין מדינת ישראל ליהדות התפוצות, והחזרה מההסכמה על מתווה הכותל.

במהלך הכנס חוטובלי השמיעה דברים נוקבים על הקהילות היהודיות הלא אורתודוכסיות: "בחרו לקחת את הקליפה והשם של היהדות, את כל המנהגים והמסורת ולרוקן את התוכן מבפנים. ליצוק ערכים ליברליים שאין להם קשר ליהדות", אמרה.

עוד הוסיפה חוטובלי: "70 שנה מדינת ישראל קיימת, אנשים כמו יאיר לפיד מחתנים אנשים ברבבות והולכים ומפיצים את תורתם ברבים על היהדות. אני גרה ברחובות, ושם יש שני בתי כנסת קונסרבטיבים חצי ריקים. אולי תשאלו את עצמכם למה זה לא עובד במדינת ישראל".

מלשכתה של סגנית השר החוץ חוטובלי יצאה התגובה הבאה: "סגנית השר התכוונה לכך שליהדות הרפורמית אין תמיכה של רוב העם בישראל, בגלל שהרוב החילוני לא צריך זרמים אלטרנטיביים, הוא פשוט חי את חייו החילוניים בישראל, ללא צורך במסגרות אלטרנטיביות". בנוגע לדברי מנכ"ל התנועה המסורתית נמסר: "סגנית שר החוץ לימדה בעברה בבתי ספר קונסרבטיביים ויש לה היכרות רבת שנים עם יהדות ארה"ב".

במקביל, בוטלה הבוקר הרצאתה של חוטובלי באוניברסיטת פרינסטון ללא כל סיבה מוצדקת, בלחץ הארגון היהודי פרוגרסיבי.

חוטובלי, הנמצאת במסע קמפוסים בארצות הברית, שלחה מכתב חריף לארגון הילל היהודי, ועל אף הביטול התקיימה ההרצאה לבסוף בחסות בית חב"ד המקומי. הילל אף הוציא מכתב התנצלות לאור דרישתה של חוטובלי.

"ביטול ההרצאה שלי בפרינסטון מעיד על משבר ערכים חמור ועמוק", אמרה חוטובלי, "מתנהלת כאן דיקטטורה ליברלית שבעצם מונעת מהסטודנטים האמריקאים לשמוע נציג רשמי של ממשלת ישראל. המציאות שבה לא מאפשרים למגוון דעות להישמע בקמפוס, הוא פגיעה אנושה בחופש האקדמי ופגיעה בחירות המחשבה. במקום לתת לצעיר האמריקאי הזדמנות לשמוע מגוון דעות, מתנהלת חשיבה צרה המונעת זאת ממנו".

תגיות:ציפי חוטובלירפורמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה