חדשות יהדות

חיזוק הזהות היהודית: לימוד תורה משותף כתגובה ל’ליל הבדולח’

מאות יהודים מרחבי הערים המרכזיות שבגרמניה, התאספו בשבוע האחרון לרגל "ליל אור הבדולח", אירוע מיוחד במינו של לימוד תורה משותף

  • י"ז חשון התשע"ח
(צילום ארכיון: באדיבות ’איגוד הרבנים בגרמניה’)(צילום ארכיון: באדיבות ’איגוד הרבנים בגרמניה’)
אא

בימים אלה מציינים 79 שנה לאירוע "ליל הבדולח". אירוע בו בוצעו פוגרומים נגד היהודים בקהילות בכל רחבי גרמניה.

מאות יהודים שהגיעו מהערים המרכזיות בגרמניה, התאספו לרגל אירוע מיוחד במינו שזכה לשם: "ליל אור הבדולח", ובו התקיים לימוד תורה משותף.

חברי 'איגוד הרבנים בגרמניה'  הם היוזמים את האירוע שהתקיים השנה בפעם הראשונה, ומטרתו לחזק את הזהות היהודית של כלל האזרחים היהודים במדינה. כמן כן מטרה נוספת, לתת מענה יהודי־רוחני הולם כלפי אותו "ליל הבדולח", בו נחרבו וניזוקו מאות בתי הכנסת במדינה, נרצחו כ־ 1,400 יהודים ונכלאו יותר מ־ 30,000 יהודים.

'איגוד הרבנים גרמניה' מסר כי ליל הבדולח מצוין על ידם כל שנה, אולם הפעם הזאת שונה, כיוון שהפעם מדובר היה בקונספט מיוחד במינו. לדבריהם, 'ליל אור הבדולח' עורר ענין רב בקהילה היהודית במדינה והשתתפו בו מאות רבות של יהודים מכל רחבי המדינה.

בחגי תשרי האחרונים התקיימה פעילות יהודית מגוונת כתגובת נגד לכניסתה לבונדסטאג של מפלגת 'אלטרנטיבה לגרמניה' האנטישמית. כמו כן, נשלחו במיוחד רבנים מהארץ ומחו"ל עבור לקיים את תפילות החגים בערים רחוקות ונידחות, אשר בהן קיימות קהילות קטנות שאין להן רב או בית כנסת קבוע.

תגיות:ליל הבדולחלימוד תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה