חדשות בארץ

זעקת ההורים השכולים לנתניהו: "למה מחכים, לאסון הבא"?

הורים שכולים המתגוררים באזור יהודה ושומרון הביעו את מחאתם היום בישיבת סיעת הליכוד, ודרשו תקציבים להשלמת מיגון הכבישים ביהודה ושומרון. אמא של אדל ביטון ז"ל: "אנחנו רוצים החלטות בפועל, תקציבים. מגיע לאזרחים ביו"ש החלטה"

  • י"ז חשון התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

ההורים השכולים מיהודה ושומרון הגיעו היום לישיבת סיעת הליכוד, שם השמיעו את מחאתם, לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבטיח להקצות מאות מליונים עבור פתרון לבעיות האבטחה בכבישים.

אחת האמהות, שאיבדה את בתה בשנת 2015 בפיגוע יידוי אבנים בכביש חוצה שומרון, הטיחה בראש הממשלה: "שמי אדוה ביטון. אמה של אדל ביטון. קברתי את בתי בגיל ארבע ושמונה חודשים. למה מחכים, לאסון הבא?"

"אנחנו יום יום מתמודדים עם הכאב והאובדן", הוסיפה ביטון, "אנחנו נוסעים יום יום בכבישים ברחבי יו"ש ללא תאורה ראויה, ללא תקשורת סלולרית. מגיעים אלינו נציגים ומנחמים אותנו. כולם מגלים אמפתיה. כולכם מגלים גילוי לב אבל נמאס. אנחנו רוצים החלטות בפועל, תקציבים. מגיע לאזרחים ביו"ש החלטה".

אמא שכולה נוספת, הדס מזרחי, אלמנתו של סגן-ניצב ברוך מזרחי ז"ל, שנרצח בפיגוע ירי ליד חברון בערב ליל הסדר לפני שלוש שנים, סיפרה בישיבת סיעת הליכוד: "עשרים דקות חיכיתי בשטח בגלל שהרשת נפלה. עשרים דקות אין תאורה. שלוש וחצי שנים אני עוברת את הגיהינום הזה. שוכחים אותנו".

זה כמה שבועות שהמשפחות השכולות, שאיבדו את יקיריהן בפיגועים ביהודה ושומרון, מוחות מול ביתו של ראש הממשלה בירושלים. במהלך ישיבת סיעת הליכוד, עוד לפני תחילת העימות, ציין נתניהו כי הוחלט בישיבה שקיים היום עם שר האוצר משה כחלון על הקצאה מיידית בסכום של 200 מיליון שקלים עבור ההשקעה במרכיבי הביטחון ביהודה ושומרון. מדובר בהקצאה התחלתית מתוך 800 מיליון שקלים שהובטחו עבור סלילת כבישים עוקפים, שיפור הקליטה הסלולרית ומרכיבי ביטחון נוספים.

לדברי נתניהו: "יש לנו התחייבות לפתור ולסייע לפתרון בעיית הכבישים העוקפים ביו"ש, כולל בעיית התאורה ובעיות אחרות. אנחנו לא מדברים, אנחנו עושים. הפעולה שלנו עקבית, שיטתית ונחושה. אנחנו צריכים להביא את הכסף, אנחנו לא רוצים להתחייב על כסף בלי שיהיה כיסוי לכסף. אני בא עכשיו מפגישה עם שר האוצר, והחלטנו להקצות מיידית 200 מיליון שקלים לסלילת הכבישים שכבר מתוכננים".

עוד הסביר ראש הממשלה: "אנחנו הולכים להביא לכבישים האחרים הקצאה מיידית, עכשיו, לתכנון, כי כדי להקצות כספים אתה חייב תכנון. זה כולל תהליכים סטטוטוריים וכיוצא בזה של שאר הפרויקטים. נביא בתחילת ינואר לתקציב 2019 הרשאה להתחייב לסכום של עוד 600 מיליון שקלים כדי להשלים את הכבישים הללו וגם את התאורה".

לעומת זאת, מי שמוביל את המחאה, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, אמר: "אנו מצפים לא להבטחות, כי כבר שבענו מהבטחות בנושא הזה. אנו מצפים להחלטה אמיתית המגובה בסעיף תקציבי, ועד שהיא תגיע אנחנו ממשיכים בשביתת הרעב על המדרכה מול בית ראש הממשלה".

תגיות:ליכודיהודה ושומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה