חדשות בארץ

שוב חסמו לכם את הרכב? הצעת חוק חדשה מנסה לעשות סדר בנושא

הצעת חוק חדשה אושרה הבוקר בקריאה ראשונה: המשטרה תוכל לבצע אכיפה נגד רכבים החוסמים רכבים אחרים

  • י"ז חשון התשע"ח
אא

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה הבוקר (שני) בקריאה ראשונה הצעת חוק שנועדה לאפשר למשטרה לבצע אכיפה נגד רכבים החוסמים רכבים אחרים גם בחניונים פרטיים.

את הצעת החוק הגישו ח"כ מיכאל מלכיאלי ויעקב פרי, ועליה חתומים חברי כנסת נוספים. על פי ההצעה, המשטרה תוכל לבצע אכיפה נגד רכבים שחונים גם בחניונים פרטיים המשמשים את הציבור וחוסמים רכבים אחרים.

חברי הכנסת הגישו את הצעת החוק לאחר שקיבלו פניות רבות מאזרחים, שנתקעו במשך זמן רב כאשר רכב אחר חסם את רכבים. ח"כ מלכיאלי סיפור בדיון כי קיבל פנייה מאזרח שחנה בחניון של רשת סופרמרקטים ורכב אחר חסם אותו. לדבריו, הפונה נאלץ להמתין במשך שעתיים עד שהגיע בעל הרכב החוסם וכאשר הוא התקשר לעירייה או למשטרה אמרו לו שלא ניתן לבצע אכיפה אלא רק לסייע לו לאתר את בעל הרכב.

בשל כך, הציעו חברי הכנסת לאפשר למשטרה לבצע אכיפה שתרתיע נהגים מלבצע עבירות דומות.

עוזר היועץ המשפטי של המשרד לביטחון הפנים, עו"ד חיים אמיגה, אמר בדיון כי "כ-20% מהפניות למוקד 100 עוסקות בתפיסת חניות פרטיות – דבר המורה על כך שמדובר בבעיה מאוד מהותית".

סגנית היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, ציינה כי צריך להבהיר שהאכיפה תתבצע רק במקרים בהם תתקבל פנייה מאזרח שנחסם, שכן לעיתים בחניונים יש הסדרים בין נהגים על חסימה בהסכמה.

נציגת משרד הבריאות, מירי כהן, בקישה לבחון כיצד לא פוגעים ביכולת של כוחות הצלה וכונני חירום, שלעיתים מגיעים לזירות לצורך הצלת חיים ברכב פרטי. היא הוסיפה כי לאחרונה כוננים קיבלו דוחות מפקחי עירייה ושוטרים, והמשרד פנה למשטרה ולמרכז השלטון המקומי והגיע להסכמה שכוננים שיציבו שלט ברכבם לא יקבלו דוחות במקרים שמדובר בהצלת חיים. חברי הכנסת הביעו נכונות לקבל את ההסדר גם במקרה הזה.

בתום הדיון אישרה הוועדה לקריאה ראשונה את ההצעה באופן המסמיך את המשטרה לבצע אכיפה בחניונים פרטיים המשמשים את הציבור, והיא צפויה להיכנס לתוקף כ-60 יום לאחר אישורה הסופי ופרסומה ברשומות.

תגיות:הצעת חוקחניהרכב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה