חדשות בארץ

האם קשישים יזכו סוף סוף לטיפולי שיניים חינם?

וועדת שרים לענייני חקיקה הצעת חוק שמבקשת להבטיח טיפול שיניים על חשבון המדינה לכל מי שמעל גיל 65

  • ט"ז חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

היום (ראשון) תעלה לוועדת שרים לענייני חקיקה הצעת חוק שמבקשת לקבוע כי כל מי שמעל גיל 65 יהיה זכאי לקבל שירותי רפואת שיניים מונעת, משמרת ומשקמת

את ההצעה יוזם ח"כ איציק שמולי, ומשמעותה היא שמימון סתימות, שיניים תותבות ושתלים (בין היתר) יהיה על חשבון המדינה. ההצעה מתבססת, בין השאר, על מחקר של מכון 'ברוקדייל' המצביע על כך ש-43.4% מהקשישים בארץ מעל גיל 65 ויתרו על טיפול שיניים בגלל קשיים כלכליים

ח"כ שמולי, שמשמש יו"ר השדולה למען הגמלאים בכנסת, מבקש להרחיב את הכיסוי הרפואי שמספקת המדינה גם לרפואת שיניים. "החוק הזה נולד אחרי שקשישה מפתח-תקווה סיפרה לי בדמעות איך היא ואחרים מורחים דבק כדי שהשיניים יחזיקו מעמד יום נוסף", אמר. "למה הקשישים המסכנים צריכים להמשיך לסבול מכאבי תופת כשיש עודפים אדירים כאלה בקופת האוצר?! שהממשלה הזו תסתכל לקשישים העניים בעיניים ובשיניים לפני שאומרים עוד פעם שאין כסף ומעבירים אותו למקומות אחרים".

מדובר בתוכנית יקרה במיוחד: 160 מיליון שקלים. כדי לממן זאת, הציע שמולי להעלות את דמי ביטוח הבריאות ב-0.05%. עוד טוען שמולי כי טיפול שיניים מונע יסייע לבלום בעיות רפואיות רציניות יותר שעלולות להיווצר כתוצאה מהזנחת בריאות הפה.

משרד הבריאות חולל מהפכה בשנים האחרונות לאחר שהכליל את טיפולי השיניים לילדים בתוך סל הבריאות כדי לאפשר שירותי חינם. אבל כלל לא ברור אם הקשישים יזכו להצלחה דומה: הצעת חוק זהה כבר הועלתה בעבר על ידי ח"כ חיים כץ (ליכוד) ולא עברה, בין היתר בשל העלות הגבוהה.

תגיות:קשישיםטיפול שיניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה