חדשות כלכלה

איפה כדאי לעשות קניות לבית – במכולת או בסופרמרקט?

תתפלאו, התשובה לשאלה שבכותרת לא פשוטה כמו שהיא נשמעת. מה צריך לבדוק לפני שמחליטים איפה לערוך את הקניות?

  • ט"ז חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

איפה כדאי לעשות קניות לבית? במכולת או בסופרמרקט?

לפני שאתם עונים את התשובה הברורה לכם, חשבו שוב. לא תמיד התשובה ברורה כל כך כפי שנדמה ממבט ראשון.

לכאורה, ההשוואה פשוטה: המחירים במכולות יקרים יותר מאלה שבסופרמרקטים, לעיתים באופן משמעותי, ולכן עדיף לערוך קניות בסופרמרקט. אבל בפועל, לא תמיד ההשוואה הזו נכונה לחלוטין.

כאשר בוחרים מקום לערוך בו את הקניות, חשוב להשוות מספר פרמטרים, ולא רק את הפרמטר הצר של מחיר המוצרים. הנה כמה דוגמאות של נושאים שכדאי לתת עליהם את הדעת.

המחיר הוא כמובן נושא חשוב. אך לא רק המחיר הסופי של המוצר הוא שקובע את מחיר הקניה בסופו של דבר. בכמה יקרה יותר המכולת מהסופרמרקט השכונתי? מהו המרחק מן הבית שלכם אל הסופרמרקט, ואיך אתם מגיעים אליו? אם הסופרמרקט נמצא במרחק הליכה, ונגיש עבורכם כמו המכולת, או אפילו רק מעט יותר רחוק – הוא אכן משתלם יותר, בגלל מחירי המוצרים הנמוכים. אבל אם הסופרמרקט נמצא במקום מרוחק, צריך לקחת בחשבון הוצאות נלוות לעריכת הקניות בו: נסיעה באוטובוס או ברכב עד למקום, תשלום חניה אם קיים, תשלום עבור משלוח ועוד. לפעמים, ההוצאות הנלוות האלה משמעותיות מספיק כדי להפוך את המכולת לרווחית הרבה יותר עבורכם.

דבר נוסף שחשוב לבדוק הוא חווית הקניה. אין ספק שנעים יותר לערוך קניות בסופרמרקט מרווח, ממוזג ומעוצב, מאשר במכולת קטנה וצפופה. אך האם זה גם חסכוני יותר? קניה במקום שמציע "חווית קניה" הוא מקום שגם מפתה אתכם לקנות מוצרים רבים יותר. סופרמרקטים יכולים להרשות לעצמם לא רק מחירים נמוכים יותר פר מוצר, אלא גם מבצעים מפתים והנחות מסוגים שונים, שגורמים לכם, בסופו של דבר, לקנות יותר – וללא צורך. בפועל יתכן שקניה של מוצרים יקרים יותר במכולת תעלה לכם בפועל פחות מאשר הקניה ה"זולה" בסופרמרקט – פשוט כי תקנו רק את המוצרים שאתם זקוקים להם, ולא מעבר לכך.

מצד שני, חשוב גם לבדוק מהו המבחר המוצע לכם במכולת. אם במכולת הסמוכה חסרים מוצרים שאתם רגילים להשתמש בהם באופן קבוע, אין טעם לערוך בה קניות, כי תצטרכו בכל מקרה להשלים את החוסרים בחנויות אחרות.

שירות לקוחות גם הוא פרמטר חשוב שיש לקחת בחשבון. אם המוצר מקולקל, או לא מתאים לכם, או שיש איתו בעיה אחרת – האם תוכלו בקלות לחזור למקום שבו רכשתם אותו, על מנת להחליף אותו או לקבל החזר כספי? השירות במכולת עשוי להיות יעיל יותר עבורכם, ולכן גם חסכוני יותר.

לבסוף, שימו לב שגם אם בדקתם והחלטתם שהמכולת, או הסופרמרקט, הם המשתלמים ביותר בשבילכם, אין זה אומר שכך יישאר לנצח. אין חובה לשמור אמונים למקום מסוים – להיפך, מומלץ לבדוק אחת לתקופה את האפשרויות, ואולי למצוא מקום אחר, משתלם יותר, לערוך בו את הקניות שלכם. יתכן גם שהמצב המשפחתי שלכם משתנה, ההרגלים משתנים וכדומה – מה שיוצר שינויים בהרגלי הקניות שלכם, וגורם למקום הקניות שלכם להפוך לחסכוני פחות. המשיכו לבדוק, כדי שתמיד תוכלו לחסוך.

תגיות:מדריך לחיסכוןקניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה