נפלאות הבריאה

סוד הצבעים: הגלוי והנסתר בקשת הצבעים

עולם המחקר עוסק בהרחבה בהבנת הצבעים השונים שבטבע. מתברר שחלקם נועדו להסוואה, חלקם לאיום ואזהרה וחלקם להרשים ולמשוך את העין לצורך קיום דור העתיד

אא

אחד מפלאי הטבע, אשר אילולי ההרגל השוחק את ההתפעלות, היינו עומדים נדהמים ונפעמים מולו תמיד, הוא עולם הצבעים. אותה מערכת נפלאה המעשירה בשלל גווניה את מראה כל מרכיבי הבריאה, הדומם הצומח החי והמדבר, על כל חלקיהם ופרטיהם החיצוניים והפנימיים.

עולם המחקר עוסק בהרחבה בהבנת מטרת הצבעים השונים שבטבע. מתברר שחלקם נועדו להסוואה, חלקם לאיום ואזהרה וחלקם להרשים ולמשוך את העין לצורך קיום דור העתיד. צבעיהם הססגוניים של הפירות מגרים את האדם לאוכלם וגווניהם מלמדים על סוגי אוצרות הבריאות שבתוכם. וכך לכל צבע בטבע ישנה מטרה. אולם על פי תורת הסוד ביהדות, הדברים עמוקים הרבה יותר וכמבואר להלן.

* * *

היום ידוע שכל מראה הנקלט בעין, אינו אלא החזר אור מהעצם שלפנינו. ואילו מראה הצבע נוצר כתוצאה מהעובדה שהאור הפוגע בעצם, אינו חוזר במלואו. אלא חלק מהקרינה האלקטרומגנטית של האור נבלעת בעצם ורק חלק מהקרינה מוחזרת, בהתאם לחומר שממנו עשוי או עטוף העצם. וכך העין רואה את אותו עצם בצבע מסוים - בהתאם לאורך הגל של הקרינה החוזרת מעצם זה. כלומר, ההבדלים בין הגוונים השונים, הם לאמיתו של דבר הבדלים בין החומרים של העצמים השונים. הבדלים אלה גורמים לכל אחד מהעצמים להחזיר רק קרן אור הנראית בצבע מסוים, ו"לבלוע" את כל השאר. וכך אנו חשים במראה צבע שונה.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

ומכיוון שכל קרני האור יחד נראים בצבע לבן, עצם שמחזיר את כל קרני האור נראה בצבע לבן. עצם שבולע את כל קרני האור נראה בצבע שחור, ואילו שאר הצבעים נראים כתוצאה מאורכי גל שונים שחוזרים מכל עצם לפי מה שהוא, ומתפרשים על ידי המוח האנושי כצבעים: מהצבע האדום, שאורך גליו הוא הגדול ביותר, ועד הצבע הסגול, שאורך גליו הוא הקצר ביותר. צבעים אלה הם הצבעים הנקלטים בעין האנושית. אולם התברר שישנן תדירויות הנמצאות מחוץ לטווח הראיה של העין האנושית - מהתדירות הגבוהה הנקראת על-סגול (UV), ועד התדירות הנמוכה הנקראת תת-אדום (IR).

בעולם הטבע, שלל צבעי הקשת נוצרים מהשתברות קרני האור בטיפות הגשם, והחזרתם. כתוצאה משבירה זו מוצגת בשמים קשת צבעונית במגוון צבעים המסודרים לפי אורך הגל שלהם, החל באדום בצד החיצוני, דרך כתום, צהוב וירוק ועד לכחול ולסגול, כאשר בין צבע לצבע קיימים צבעי ביניים נוספים.

תגיות:הרב זמיר כהןצבעים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה