חדשות בארץ

גיליוטינה נגד מנהרות: כך נאבקים בצה"ל באיום המנהרות מכיוון הרצועה

פיצוץ מנהרת הטרור לפני שלושה ימים העלה לסדר היום הציבורי את ההתגוננות הישראלית מול האיום התת קרקעי. הכירו את הגיליוטינה שתחתוך את מנהרות הטרור של חמאס

  • י"ג חשון התשע"ח
מנהרה בעזה (צילום ארכיון: פלאש 90)מנהרה בעזה (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

שלושה ימים לאחר שפוצצה המנהרה של הג'יהאד האיסלאמי, והפרשה עדיין מסרבת לגווע. בישראל חוששים שארגון הטרור הקיצוני, שאיבד לפחות 14 מלוחמיו בפיצוץ המנהרה, יתקשה להבליג על כך.

המנהרה פוצצה בתוך שטח ישראל, סמוך לקיבוץ כיסופים, ומספר מחבלים שהיו בתוכה בעת הפיצוץ נהרגו. מחבלים נוספים שהגיעו לעזור בחילוץ נהרגו אף הם בקריסת המנהרה, וההערכה היא כי חלק מהם עדיין נעדרים בתוך המנהרה.

בשל החשש מתגובת ארגון הטרור, הוחלט בצה"ל, בצעד חסר תקדים, להפסיק את העבודות להקמת המכשול התת-קרקעי נגד המנהרות כדי למנוע פגיעה אפשרית בישראליים העובדים על הפרויקט. כן נשמרת רמת הכוננות הגבוהה בדרום וסוללות כיפת ברזל עדיין במקומן.

פיצוץ המנהרה העלה לסדר היום הציבורי את ההתגוננות הישראלית מול מנהרות הטרור. המכשול התת-קרקעי החדש סביב גדר המערכת צפוי לספק, בסיעתא דשמיא כמובן, הגנה הרמטית מפני מנהרות חודרות.

הפתרונות שפיתחו במערכת הביטחון נחלקים לשניים: האחד הטכנולוגי — זה שאיתר את המנהרה של הג'יהאד בשטח הישראלי ברמת דיוק גבוהה, והשני — המכשול התת-קרקעי.

מעבדה מיוחדת שהוקמה בצה"ל פועלת לשם מציאת פתרונות לאיום המנהרות. במעבדה פועלים מהנדסים, גיאולוגים, קציני הנדסה וגורמי מודיעין. הללו מתיכים את הנתונים המופקים מהמערכות הטכנולוגיות ומפענחים את הנתונים. כך ניתן לזהות כל מכשול שהוא בקרקע ולזהות היכן נחפרת מנהרה.

במקביל, מתקדמת הקמתו של קיר המכשול לכל אורך הגבול. "ברגע שנסיים את הפרויקט בכל הגבול תהיה גיליוטינה שתחתוך את כל המנהרות הקיימות, אם קיימות, ותגדע כל מנהרה שתיחפר", מסביר קצין בכיר בצה"ל. "בצד השני מתחילים לעכל את זה ומבינים שהם בבעיה. הם מבינים שלמנהרות שלהם לא תהיה תקומה. נייצר מאזן אימה אחר לגמרי בעולם התת-קרקעי, והאתגר שלנו הוא בעומקים העמוקים ולא הרדודים. אנחנו בדרך לעקוף את האויב", מסיים הקצין את דבריו.

תגיות:מנהרותעזהרצועה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה