ונשמרתם

טריק פשוט שיכול להציל חיים: כך תכוונו נכון את המראות ברכב

כיוון נכון של מראות הרכב ימנעו "שטחים מתים" אשר בסטייה מנתיב מהווים מכשול לנהיגה בטוחה

  • י"ב חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לפי נתוני משטרת ישראל כ-18% מתאונות הדרכים בישראל נובעות מסטייה מנתיב. 60% מהנהגים שגרמו לתאונות טענו בתחקיר התאונה כי לא ראו את הרכב שהיה ממש לידם.

מראות הרכב חשובות מאוד במעבר בין נתיבים ובניסיון להשתלב בתנועה. משום כך לעולם אל תפתחו בנסיעה לפני שמראות הצד מכוונות היטב, באופן שלא יווצר כלל "שטח מת".

יש להקפיד על כך שהמראה הצדדית ברכב לא מכוונת יותר מדי החוצה, כי אז אתם עשויים לראות הרבה מהכביש אבל לא תוכלו לקבל פרספקטיבה נכונה למיקום שלכם ביחס אליו ואל מכוניות אחרות שסובבות אתכם. במקרה כזה אתם גם עלולים לפספס אופנועים שחוצים קרוב אליכם. מצד שני, לא כדאי שהמראה תהיה מכוונת יותר מדי פנימה כי אז תראו בעיקר את פנים הרכב והרבה פחות את מה שקורה מסביב, על הכביש.

משום כך, חשוב מאוד לכוון את המראה באופן שרק חלק קטן מאוד של הרכב ישתקף דרכה, ואילו שאר ההשתקפות תהיה של הכביש. עם הזמן אפשר "להוציא" את המראה עוד קצת החוצה בכל פעם כדי לקבל כיסוי טוב יותר של מה שקורה בצד הרכב.

כאשר מראות הרכב מכוונות נכון, הנהיגה בטוחה יותר; בלילה אין סנוור תמידי מפנסי הרכב מאחור; מבט הצידה אינו דורש הרבה זמן, מכיוון ש"השטח המת" קטן יותר וכך ניתן לחזור לראיית הכביש מהר יותר; וכשמסתכלים במראות המכוונות רואים רק את מה שצריך לצורך הנהיגה ולא "נלווים".

חשוב לזכור שכיוון המראות הן ביחס לנקודת המבט של הנהג בלבד. אם אתם במקרה מזיזים את מושב הנהג קדימה או אחורה, זכרו שיש לכוון שוב את המראות כך שיתאימו למצב הישיבה החדש שלכם. כמו כן, אם מתחלפים נהגים ברכב – יש לכוון שוב את המראות בהתאם לזווית הראיה של הנהג.

למרות הטריק מציל החיים, חשוב מאוד לא להסתמך רק על מראות הצד. יש להיות ערניים ומרוכזים בנהיגה ובכל עת שרוצים לעבור נתיב – להסתובב במהירות הצידה ואחורה כדי להיווכח במדויק מה קורה בכביש. 

תגיות:ונשמרתםמראותרכב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה