חדשות בעולם

הבונקר של היטלר בצרפת נחשף, ולא תאמינו איך הוא נראה מבפנים

חוקר וצלם צרפתי בשם מארק אסקאט, מפרסם בימים אלו סדרת תמונות של הבונקר שבו ניהל אדולף היטלר הצורר הנאצי ימ"ש, את הפלישה לבריטניה. ""עכשיו אני מבין שבבונקר כזה, לכוחות בעלות הברית לא היה סיכוי למצוא את היטלר ולהתקיף אותו", הוא אומר

הכניסה לבונקר של היטלר ימ"ש (צילום: מארק אסקאט)הכניסה לבונקר של היטלר ימ"ש (צילום: מארק אסקאט)
אא

חוקר וצלם צרפתי בשם מארק אסקאט, מפרסם בימים אלו סדרת תמונות של הבונקר שבו ניהל אדולף היטלר הצורר הנאצי ימ"ש, את הפלישה לבריטניה. לטענתו של אסקאט, הבונקר ממוקם ביער עבות בצפון צרפת, בכפר קטן שאת שמו לא הסכים אסקאט לגלות לעת עתה. לטענתו, יש לו אינטרס גדול להעלים את המידע הזה מעיני הציבור נכון לעכשיו. 

יצוין כי זו אינה הפעם הראשונה שבה אסקאט חושף אתרים היסטוריים מעניינים מזמן מלחמת העולם השנייה. כתבי עת רבים שבם פרסם את ממצאיו בעבר, זכו בסדרת תמונות של שרידים שונים מהמלחמה, כולל הוכחות לקיום חיים מחתרתיים של הנאצים. "ההרפתקה האחרונה שלי בחשיפת הבונקר של היטלר, הייתה הקשה מכולן", אומר אסקאט כיום. 

מקובל לחשוב שמיד בתום המלחמה היטלר נמלט לבונקר בשטח גרמני, ומיד לאחר מכן לבונקר בארגנטינה. אולם אסקאט טוען כעת כי את הצורר הנאצי ימ"ש שימשו מספר בונקרים שסייעו לבריחתו מגרמניה שלאחר המלחמה, וזה רק אחד מהם - שממנו ניהל היטלר ימ"ש את תכנון הפלישה לבריטניה. "לקח לי כמה ימי הליכה בתוך היער כדי למצוא בניין בטון מתפורר וישן, שעליו צומח שיח מטפס. בהתחלה לא הייתי בטוח לגבי מה שאני הולך למצוא בפנים, אבל שלפתי את המצלמה בכל זאת, כדי לתעד את החוויה", משחזר אסקאט. 

הבריכה ששימשה את הנאצים ימ"ש (צילום: מארק אסקאט)הבריכה ששימשה את הנאצים ימ"ש (צילום: מארק אסקאט)

לדבריו, מחוץ לבניין הוא מצא בריכת שחייה ענקית ומעליה ברזנט ענקי עוד יותר שככל הנראה נועד להסוואה. הבריכה הייתה מכוסה באזוב. "אחרי שראיתי את הבריכה, אמרתי לעצמי שחייב להיות כאן משהו וחיפשתי את הדרך להיכנס לבניין. מה שמוזר הוא שגם הדלתות וגם החלונות היו מוסווים בצורה כל כך טובה, שכמעט אי אפשר היה לנחש שפעם הדבר הזה הכיל בתוכו חיים. הכל היה אמנם חלוד, אבל הצלחתי בסוף לעשות פתח קטן ולהיכנס דרכו".

שרידי הבונקרים הנאציים האחרים שהתגלו ברחבי צפון צרפת כוללים את הבונקר ליד נורמנדי ובונקר לשיגור רקטות שלא הושלם מעולם, בשם 'לה בלוקהאוז'. "איך שנכנסתי אל הבונקר והתחלתי לחקור אותו, גיליתי רשת מסיבית של מנהרות וחדרים מתחת לפני האדמה באורך של שישה קילומטרים", מסביר אסקאט. "עומק הבונקר בנקודה התחתונה ביותר שאליה הגעתי, נמצא כ-100 מטרים מתחת לאדמה ובו יש מסדרונות ארוכים עם חדרים בגדלים שונים משני צדיו. כל הקירות והתקרות מבפנים מתפוררים וריח של טחב חזק עולה מהם. הבונקר עצמו מאוד מפחיד, ועוד לחשוב שפעם הוא היה מאוכלס על ידי האיש הרע ביותר בעולם - עשה עבורי את המסע בתוך החשיכה למצמרר פי כמה". 

לדברי חוקרים והיסטוריונים שבדקו את הצילומים של אסקאט, מדובר בבונקר אחד מתוך עשרה (!) בונקרים זהים ששימשו את היטלר בזמן המלחמה - מה שמעניק לנו מושג על ההשפעה הרבה של הנאצים ימ"ש באזור. "עכשיו אני מבין שבבונקר כזה, לכוחות בעלות הברית לא היה סיכוי למצוא את היטלר ולהתקיף אותו", סיכם אסקאט. 

הבונקר מבפנים (צילום: מארק אסקאט)הבונקר מבפנים (צילום: מארק אסקאט)

תגיות:צרפתהיטלרבונקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה