חדשות בארץ

צה"ל בפיצוץ יזום בעוטף עזה: אותרה מנהרת טרור חדשה

פיצוצים שנשמעו בעוטף עזה, מקורם בפיצוץ מבוקר שביצע צה"ל במנהרת טרור חדשה, שהתגלתה ליד גדר המערכת. שר הביטחון: "אנחנו לא נסבול הפרת ריבונות ישראלית"

  • י' חשון התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

דובר צהל מסר בצהרים (ב') כי כוחות פיקוד הדרום פיצצו באופן יזום ומבוקר מנהרת טרור חדשה, עוד בשלבי הבנייה הראשונים. המנהרה אותרה סמוך לגדר המערכת, בגבול רצועת עזה במרחב חאן יונס.

אלו דבריו של תא"ל רונן מנליס, דובר צהל, על הפיצוץ היזום: "פעלנו באמצעות אמצעים טכנולוגיים שאפשרו לנו לאתרה. אנחנו אוחזים כעת במנהרה הזו, והיא אינה מהווה איום. זו הפרה בוטה של ריבונות ישראלית שלא נאפשרה. אנו עוקבים אחר המנהרה הזו זה תקופה. זו הצלחה מבצעית של יכולות שהתחלנו להפעיל לאחר צוק איתן. אנו ערוכים לכל תרחיש בהגנה ובפיקוד דרום, אך אין לנו כוונה להסלים את המצב. פעלנו בשטחנו בזמן שהצד השני מפר את הריבונות שלנו, כך שאין פה דילמה לפעול. ההנחיות היחידות שיש הן במרחב האוכלוסייה. אין ישוב במרחק של 2 ק"מ מהמנהרה ומעל 2 ק"מ הישוב הכי קרוב הוא כיסופים".

בנוסף, מסר תא"ל מנליס כי הפיצוץ נערך באזור בו טרם הוקם המכשול החדש, ולא צפוי להיבנות בו בזמן הקרוב. בהמשך דבריו מציין כי המנהרה שאותרה טרם הייתה מוכנה לפעולה, וכי המועד של הפיצוץ נבע משיקולים מבצעיים בלבד. טענת הפלסיטינים היא שמדובר בתקיפה של חיל האויר, אך לא כך הם פני הדברים.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מחזק את ידי העוסקים במלאכה. כה דבריו: "אני רוצה לברך את צה"ל ואת פיקוד דרום על ביצוע מושלם של המשימה - שהיא גם תוצאה של יכולת מבצעית גבוהה וגם פריצת דרך טכנולוגית משמעותית, שמאפשרת לנו להתמודד באופן הטוב ביותר עם איום המנהרות".

יחד עם זאת, מחדד שר הביטחון: "המסר הוא ברור לכולם - אנחנו לא נסבול הפרת ריבונות ישראלית, ואני מדגיש שהפיצוץ המבוקר נערך בשטח שלנו. זו הייתה הפרה בוטה של הריבונות ושל כל הכללים המקובלים בין חברות, מדינות וארגונים שמכבדים את עצמם. זו ההוכחה שלמרות הפיוס הפלסטיני, רצועת עזה נשארה ממלכת הטרור ומבחינתנו האחריות היא ללא ספק של חמאס, השולט בעזה".

בסיכום דבריו ציין כי לישראל אין שום עניין בהסלמה, והדגיש: "בשום שלב לא נשקף איום מאותה מנהרת טרור בבניה לתושבי עוטף עזה. זיהינו אותה בזמן, ועשינו מה שהיינו צריכים לעשות, בעיתוי הכי נכון".

תגיות:עזהצה"למנהרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה