מעניין

מכונת הכביסה שוב התקלקלה? 7 כללים שחשוב לדעת

הקפדה על כמות מומלצת של אבקה, ניקוי הכיסים וכן שטיפת תאי המכונה לעיתים קרובות: ליקטנו עבורכם מספר טיפים יעילים לשיפור תפקודה של מכונת הכביסה שלכם. גזרו ושמרו

  • י' חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1.יש לשים אבקת כביסה בכמות המומלצת: כיום ישנן קפסולות מדויקות של נוזל הכביסה שזורקים למכונה. במידה ולא משתמשים בקפסולה, חשוב לזכור לשים כמות אבקה מדויקת על פי הוראות היצרן המופיעות על הקופסה. במקרה של שימוש באבקה יותר מהכמות המומלצת, הבגדים עלולים לצאת עם שאריות אבקה עליהם.

כמו כן, חשוב להקפיד שלא תישפך בטעות אבקת הכביסה לפתח של מרכך הכביסה. מצב זה עלול לגרום לסתימות לא רצויות, וימנע שימוש עתידי בתא זה.

2. אין להעמיס בגדים במכונה: צריך לזכור כי המשקל המרבי של המכונה כולל את הכביסה לאחר שהיא ספוגה במים, על כן ההמלצה היא למלא את המכונה רק ב-3/4 מנפח הקיבולת שלה. מילוי המכונה בכמות גדולה של בגדים תכביד משמעותית על הציר שמסובב את התוף, ותהרוס אותו.

מצד שני, אין להפעיל את המכונה כאשר מחציתה מלאה בבגדים, משום טעמי חיסכון בחשמל והפחתת בלאי המכונה.

3. הפכו את הבגדים, ורוקנו את הכיסים: מטבעות, סיכות, ממחטות נייר, סוכריות ומסטיקים – כל אלו יכולים לגרום להשבתת המכונה. אם תקפידו לרוקן את הכיסים ולהפוך אותם לפני ההכנסה למכונה, תוכלו לשמור לא רק על הבגדים אלא גם על המכונה עצמה.

4. בחרו בתכניות קצרות לכביסה יומיומית: רוב הבגדים נכנסים למכונה לאחר שימוש חד פעמי, ולכן חבל להפעיל תכניות ארוכות שיגרמו לשחיקה של הבגדים והמכונה. ההמלצה היא לבחור בתכניות קצרות של 40 דקות. כמו כן, ישנה אפשרות של תכנית בת 15 דקות עבור בגדים שרק רוצים לשטוף קלות ולרענן עם מרכך כביסה.

5. פתחו בנחת את דלת המכונה: ישנן מכונות כביסה בעלות מנגנון שאינו מאפשר את פתיחת הדלת בזמן ההפעלה. אל תנסו לפתוח את הדלת בחוזקה, כדי שהדלת לא תינזק.

6. המכונה סיימה? תנו לה לנוח: לאחר שמכונת הכביסה סיימה את פעולתה, הקפידו לסגור את ברז המים, נתקו את המכונה מהחשמל, והשאירו את דלת המכונה פתוחה כדי לאפשר את התאדות המים וקירור המנוע.

7. נקו את מכונת הכביסה: על מנת למנוע תקלות, להלן כמה פעולות שכדאי לבצע מדי פעם:

פעם בחודשיים – שלוש, מומלץ לשטוף את התאים המיועדים לאבקת הכביסה (אפשר גם במדיח כלים).

אחת לכמה כביסות רצוי לרוקן את הפילטר הממוקם בדרך כלל בקדמת המכונה, צד ימין למטה. יש להוציא ממנו את כל החפצים הקטנים שנתקעו בו, כגון גומיות, סיבי בגדים ומטבעות. לאחר מכן יש לשטוף את הפילטר במים, ולהחזירו למכונה כשהוא יבש.

כמו כן, חשוב להקפיד להפעיל את המכונה פעם בחודשיים על תכנית בטמפרטורה גבוהה, כ-80 מעלות למשך כ-15 דקות, כאשר המכונה ריקה מבגדים, וללא שימוש באבקת כביסה או במרכך. כהשלמה ניתן להוסיף חומץ 5%, שתפקידו להמיס את האבנית שהצטברה. פעולה זו תסייע במניעת סתימות הנגרמות בשל הצטברות אבנית ברכיבי המכונה.

תגיות:קלקולמכונת כביסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה